Сила спротиву..... | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Сила спротиву.....
Національний Одеський філармонійний оркестр
Власенко Аллін
Сила спротиву.....
Диригент Аллін ВЛАСЕНКО: «Я дуже люблю Національний одеський філармонійний оркестр. Він в Україні особливий»
21 листопада 2014, п'ятниця
Поширити у Facebook

В Одеській обласній філармонії відбувся концерт з участю Національного одеського філармонійного оркестру (художній керівник Хобарт Ерл), і за диригентський пульт став диригент Національної опери України Аллін Власенко. Програма складалася з рідко виконуваних творів переважно модерної музики.

МАЕСТРО АЛЛІН ВЛАСЕНКО З УСПІХОМ ВИСТУПИВ НА ОДЕСЬКІЙ СЦЕНІ / ФОТО УКРІНФОРМ

Так, у Концерті № 3 Прокоф’єва сольну партію виконував піаніст, вихованець НМАУ Олександр Поляков. Він теж навчався у Алліна Григоровича, але як диригент-симфоніст. Його гра залишила напрочуд приємне враження. Соліст виконав один номер «на біс», продемонструвавши, крім прекрасної техніки та глибокого розуміння музичного твору, також почуття гумору. Аллін Власенко з НОФО «на біс» повторив останню, третю частину рапсодії Шабріє, яка завершувала концерт. Як диригент, Аллін Григорович імпульсивний, енергійний, жести його дуже лаконічні та виразні, а як співрозмовник він відкритий, відвертий, любить заглиблюватися в тему. На жаль, умови, за яких відбувався наш діалог, коли артист готувався до виходу на сцену, не дуже сприяли цьому...

Програма була побудована на контрастах — світлому й «сонячному» концерту Прокоф’єва передувала похмура, сповнена драматизму «струнна» Симфонія № 2 Онеггера, в якій оркестр, як і в інших речах, продемонстрував чудову зіграність та колективне відчуття ритму. А завершив симфонію оригінальний штрих — фраза одного інструмента (перший альт — Ія Комарова), в якому прихована заключна інтонація...

Наша розмова з Алліном Григоровичем розпочалася з питання неординарності й складності репертуару.

— Симфонію № 2 французького композитора швейцарського походження Артюра Онеггера одесити раніше не виконували. Вперше я її почув, коли до нас приїздив з концертом один із ректорів Паризької консерваторії. Вона мені дуже сподобалася. Ми виконали ранній варіант, бо існує пізніший, у якому виконується «Пасифік», — розповідає «Дню» Аллін Григорович, — також виконали Третій концерт Сергія Прокоф’єва. На завершення прозвучала «нічна» рапсодія «Іспанія» Еммануеля Шабріє.

— Є упередженість, що слов’яни не так глибоко відчувають особливості західноєвропейської музики, і навпаки.

— Європейська виконавська традиція століттями прививалася на східноєвропейських теренах. Ще свого часу граф Шереметьєв привіз німецький оркестр до Петербурга, і за часів Катерини ІІ це набуло поширення. Згадаймо, що навіть Бетховен взяв кілька тем із зошитів графа Андрія Розумовського й використав їх у своїх творах (тоді він був дипломатом у Відні та приятелем Бетховена. — В. К.). Адже аристократи тих часів були людьми високої культури, музикували. Зрештою, в самій Одесі перша оперна трупа була італійською.

— Які ваші враження від колективу Національного одеського філармонійного оркестру?

— Я дуже люблю цей оркестр. Він в Україні особливий. Одеса взагалі дуже музичне місто, з багатими традиціями. Школа теж надзвичайно високого класу. Це вже набуток поколінь, який передається. Оркестранти емоційні, і їм не треба довго пояснювати. Я неодноразово мав можливість працювати з петербурзькими колективами. У них манера переважно німецька, так сталося: там і Штідрі багато років працював, і Мравінський. Вони не проявляють подібних відкритих емоцій. В Одесі панує творча обстановка, і Хобарт Ерл чудово попрацював, створивши, перш за все, належні умови для оркестру. Зауважте, лише в Карнегі-Холл одесити виступали тричі!

— На вашу думку, як у непростих умовах, у яких нині перебуває Україна, зберегти мистецтво, розвивати культуру? Згадаймо, свого часу Петлюра, щоби врятувати унікальний колектив Кошиця, відправив його у світове турне...

— Петлюра був дуже обізнаною людиною. Проблема культури, її розвиток залежать від багатьох речей. Але, передусім, вона завжди повинна бути під увагою очільників держави. Сьогодні люди зазнають таких стресів, і саме музика рятує, навіть лікує...

Хобарт Ерл як керівник оркестру прагне, щоб гастролери завжди грали щось новеньке. Він пильнує свій репертуар, у нього цікава репертуарна політика. Другу симфонію Онеггера ще називають «воєнною», «антифашисткою». Вона має ті ж емоції, що переживає наша країна нині в Донецьку: тут присутні і горе, і страждання, та, зрештою, фінал її оптимістичний!

— Доводиться чути, що львівські диригенти, послідовники Миколи Колесси         — це так звана австро-празька школа диригування. Нещодавно у нас гастролював Тарас Микитка, бував також Юрій Луців. Ви, як педагог, виховали цілу плеяду талановитих диригентів, визнаних в Україні та світі. Більшість із них час від часу виступає з НОФО, наприклад Володимир Сіренко, Вікторія Жадько, Наталя Пономарчук...

— Свого часу, в роки навчання в аспірантурі, коли Микола Колесса приїздив до Києва, мені доводилося бути у нього асистентом. Згодом ми з Миколою Філаретовичем листувалися. З моїм однолітком Степаном Турчаком, вихованцем Колесси, я певний період разом працював, він навіть був у мене свідком на весіллі. Я вважаю, що немає певної школи, скажімо, варшавської чи віденської, київської чи іншої, але існують певні загальні речі. Хоч би куди я поїхав диригувати — у Китай чи Японію, скрізь мене розуміють.

Школа розпочиналася з композиторського мистецтва: Моцарт, Бетховен, Вебер. Але складно було і писати, і виконувати. Наприклад, Чайковський чи Римський-Корсаков не були диригентами такого рівня, якими були композиторами. Потім професія відокремилася, бо є багато складного матеріалу, який потребує технічного озброєння. Почалося це з Петербурга, де справжнім Колумбом виявився композитор Микола Черепнін, завідувач кафедри диригування тамтешньої консерваторії.

Мій учитель у Київській консерваторії Михайло Каренштейн був учнем видатного Миколи Малька, котрого знає увесь світ. Він навчався спочатку в Петербурзі, а згодом за кордоном, і німецька школа була найпершою. Так що витоки нашої української школи — саме в німецькій, і школа у нас чудова! Скільки лауреатів міжнародних конкурсів! Тільки серед моїх вихованців троє народних та вісім заслужених артистів. Наприлад, Вікторія Жадько — вона перший серед українців лауреат міжнародного конкурсу, бо раніше Москва все брала на себе. Вона також здобула першу премію на конкурсі Ґ. Фітельберга в Катовіце (Польща). А Наталя Пономарчук — це взагалі диво! В Одесі виступала також інша моя учениця Катерина Осадча — лауреат конкурсу ім. С. Турчака...

До речі, київський творчий «десант» матиме продовження. 21 листопада в Одесі разом із НОФО виступатимуть диригент Володимир Кожухар та скрипалька Мирослава Которович.


Автор: Володимир Кудлач
Колективи: Національний Одеський філармонійний оркестр
Диригенти: Власенко Аллін
Джерело: Газета "День"



Інші:

Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
119.jpg