Наталія Пономарчук – після Лондонського і Варшавського тріумфів дириґуватиме в Києві | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Наталія Пономарчук – після Лондонського і Варшавського тріумфів дириґуватиме в Києві
Галатенко Інна
Київський камерний оркестр
Пономарчук Наталія
Наталія Пономарчук – після Лондонського і Варшавського тріумфів дириґуватиме в Києві
8 лютого 2024, четвер
Поширити у Facebook

11 лютого Наталія Пономарчук після Лондонського та Варшавського тріумфів, – вийде на сцену Національної філармонії України у концерті Київського камерного оркестру з програмою, присвяченою творчості двох провідних австрійських композиторів: основоположника романтизму в музиці – Франца Шуберта і представника так званої «після ваґнерівської п'ятірки» – Густава Малера.
 
Найбільш чисельними у творчому доробку Шуберта є вокальні пісні, яких налічують понад 600. Втім, майстерні та глибокі музичні відкриття композитор здійснив й в інструментальних жанрах.

Єдиний повноцінний струнний квінтет Шуберта отримав високу оцінку як «піднесений» або «екстраординарний» і як той, що має «бездонний пафос», і зазвичай вважається кращим камерним твором Шуберта, а також одним з найбільших творів у всій камерній музиці.
 
Струнний квінтет до мажор для скрипки, альта, 2 віолончелей і контрабаса митець написав у останній рік свого життя (1828). Шуберт вибрав тональність до мажор у можливому жесті до двох композиторів, якими він захоплювався, Моцарта та Бетховена, обидва з яких написали струнні квінтети у цій тональності. В музиці цього «віолончельного квінтету» немає гострого драматизму чи конфлікту, натомість поєднані масштабність і широта музичного вислову з ідилічною врівноваженістю, одухотвореністю. Контрастності в образах твору не так багато, але в ньому відображено цілу гаму почуттів – і зосереджені роздуми, і смуток, і радість.
 
«Пісні мандрівного підмайстра» австрійця Густава Малера – своєрідний парафраз на вокальні цикли Шуберта. Чотири вірші, які стали поетичною основою опусу, Малер написав сам переживаючи нерозділене, хворобливе, але палке кохання. У 1884 році молодий Малер, який лише три роки як закінчив навчання, працював у Касселі другим диригентом оперного театру.
 
«…Учора я приїхав сюди... Тільки-но я ступив на бруківку Касселя, мною опанували колишні страшні чари, і я не знаю, як відновити внутрішню рівновагу. Я знову зустрівся з нею, вона загадкова, як завжди. Можу сказати лише: Господи, допоможи мені!»... «Я написав цикл пісень, всі вони присвячені їй. Вона їх не знає. Та й що вони можуть їй сказати, крім того, про що їй уже відомо?.. Пісні задумані так, ніби мандруючий підмайстер, наздогнаний злою долею, виходить у широкий світ і прямує, куди очі дивляться».
 
Назва циклу стала автобіографічною: композитор вважав себе ще підмайстром у мистецтві. У віршах відчувається тісний зв’язок із традиціями німецького літературного романтизму — з лірикою Ейхендорфа і Гейне, а найбільше з віршами Вільгельма Мюллера, котрі й стали основою шубертівських циклів. Порівняно з ними, Малер більш лаконічно та концентровано змальовує музикою ціле життя, переживання та надії головного героя, який шукав своє щастя, і знайшов, але воно судилося не йому… У назві циклу композитор відобразив власне самоусвідомлення, адже вважав себе підмайстром у мистецтві. Цикл заявляє провідну тему творчості Малера – роздуми про сенс життя та його красу, попри страждання та випробування, які спіткають на цьому шляху.
 
Солюватиме у вокальному циклі Малера – сопрано Інна Галатенко.
 










Колективи: Київський камерний оркестр
Виконавці: Інна Галатенко
Диригенти: Наталія Пономарчук
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України



Інші:

Музика – тіло образів, звук – дія: «Реквієм» Моцарта у Театрі Франка
Маестро, який творить музику серцем
12 листопада - Всесвітній день балету
Капела «ДУМКА» відправиться на гастролі до Нідерландів
«Літні спогади»
Перелік літературно-мистецьких творів (довгий список) на здобуття Національної премії України імені Тараса Шевченка 2026
Класика під зорями «Моцартіана»
«Мавка» від творців балету “Тіні забутих предків”
Відомого співака-путініста ганебно вигнали з італійської сцени
Kyiv Baroque Fest – 2025
Анна Бурячкова розпочала роботу над фільмом «Gimme Shelter» за романом Ольги Сідоріної-Вілкінс
Золоті оплески Буковини
УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №818/2025
«Школа танців Соломона Шкляра»
Закарпатські музейники та артисти створили відеопроєкт про звучання народних інструментів
Театри Лесі Українки та Івана Франка підписали «Меморандум про співпрацю»
Вечір пам’яті українського художника Анатолія Лимарєва
Виставка фотографій «Бруталізм. Італія» в Українському Домі
Примадонна Людмила Монастирська виступить у Харкові
Легендарна Carmina Burana знову пролунає у Києві!
KYIV BAROQUE FEST-2025
«Реквієм» в Одеській національній опері: мистецька спільнодія
Пам’яті маестро Богодара Которовича…
Київ офіційно отримав статус Міста музики ЮНЕСКО та приєднався до Мережі креативних міст ЮНЕСКО
Перформанс «Зерна» в Національній філармонії України
Мелодії рідного краю
Події Львівської філармонії у листопаді
Хор “Гомін” вирушає у великий тур Європою
Що послухати у листопаді у Національній філармонії?
Вітаємо маестро Володимира Сіренка з ювілеєм!
Міністерство культури офіційно перейменували. Це вже восьма зміна у назві
VI Всеукраїнський фестиваль-конкурс хорових колективів пам’яті К. К. Пігрова 2025
Катарсис у звуках: «Реквієм» Євгена Станковича…
«Віртуози Львова» виступлять на фестивалі класичної музики «Буковинський листопад»
Світова прем’єра у Львові: Концерт для органа з оркестром Олександра Родіна
Український «Летючий Голландець» у Данії: опера й анімація для дітей
Фільм «Куба&Аляска» отримав нагороду на кінофестивалі в Римі
Теплий листопад у Львівському органному залі
Листопад натхнення в Музеї Соломії Крушельницької та Станіслава Людкевича
Україна потребує більше реставраторів та рятувальників культури – висновок брифінгу в Академії Бойчука
      © 2008-2025 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
9.jpg