Вікторія Московенко про проблему оренди Будинку актора, реставрацію, унікальний акустичний зал та різноманіття заходів | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Вікторія Московенко про проблему оренди Будинку актора, реставрацію, унікальний акустичний зал та різноманіття заходів
Вікторія Московенко про проблему оренди Будинку актора, реставрацію, унікальний акустичний зал та різноманіття заходів
22 жовтня 2019, вівторок
Поширити у Facebook

Будинок актора — це творчий оазис, який розташований на вулиці Ярославів Вал, 7. Щодня там відбуваються творчі заходи та унікальні концерти, на яких збираються кияни та гості міста. Проте заклад має багато розбіжностей із місцевою владою. Про це в ефірі Радіо Культура розповіла директорка Будинку актора Вікторія Московенко.

Розкажіть детальніше про протистояння, яке відбувається між столичною владою та Будинком актора.

— На нашому боці кияни, багато захисників та потужна мистецька спільнота. Однак є сили більш потужні, ніж ми, вони — в київській владі. Ця ситуація триває з 1999 року. Договір оренди нам завжди подовжують то на один рік, то на три, а деякий час ми взагалі знаходилися без нього. Зараз у нас є трирічний договір оренди. Ми йому безмежно радіємо, адже є хоч якийсь. З іншого боку, три роки — це ніщо. Якби нам хоча б один раз надали цю будівлю на 10 років, ми б самотужки знайшли можливість її реставрувати, і вона б виглядала інакше — краще. 

Можете назвати тих особистостей чи ті організації, з якими ви боролись? 

— Щоразу приходять нові депутати, які бачать в Будинку актора тільки землю під забудову. Весь свій шлях на посаді директора цього закладу я борюся саме з нашою київською владою. Це вони продовжують контракт, бо сама будівля знаходиться на балансі департаменту культури КМДА. Будинок актора, який щодня проводить творчі заходи, унікальні концерти класичної та авторської музики, камерні вистави —не вважають закладом культури. Нас називають комерційним підприємством. Будинок актора підпорядковується Національній спілці театральних діячів України. 

Хто вас сьогодні захищає?

— На сьогодні ми самі себе захищаємо. Будинок актора винятково самотужки захищає свої фінансові, юридичні, майнові та творчі права за допомогою мистецької спільноти та киян. Ми не маємо допомоги від Міністерства культури. Від Національної спілки театральних діячів великої допомоги ми не бачили. оже, в майбутньому ми налагодимо цю комунікацію і наші спільні справи зі спілкою підуть на краще. 


Я постійно бачу, як люди фотографуються біля споруди Будинку актора. Що в ній особливого? 

— Це дійсно унікальна споруда. Вона дуже потужна та несе неймовірну енергетику. Коли я спустошена, тоді приходжу до залу Будинку актора, стаю посередині, заплющую очі й відчуваю потужну енергетику, яку неможливо передати словами. Це неймовірно насичує, так само, як класична музика. 

Можете детальніше розповісти про діяльність вашого культурно-просвітницького закладу?

— Будинок актора задумувався як стартовий майданчик для молодих митців. До нас іде дуже багато випускників мистецьких вишів чи просто акторської молоді зі своїми проєктами — саме для того, щоб реалізовувати себе та експериментувати на нашому майданчику. Але наші стіни чули й відомі голоси. Наприклад, протягом 7—10 років ми давали своє приміщення під репетиційну базу відомому ансамблю "Київські солісти", тоді на чолі з нашим славетним маестро Богодаром Которовичем. Чув Будинок актора голос відомої оперної співачки Євгенії Мірошниченко. Вона була нашим захистом, всіляко підтримувала наш заклад. 

Сьогодні зал Будинку актора за акустикою, напевне, займає друге місце після Національної філармонії України. Саме тому в нас дуже люблять виступати саме музиканти. Загалом Будинок актора проповідує синтетичне мистецтво — театр, музику, кіно, живопис. Також у нас є літературні програми, проходить дуже багато виставок, де виставляється багато знаних художників. У нас вже 9 років працює незалежний театр КХАТ. У нас є різноманіття заходів. Програма оновлюється щомісяця, щомісяця — нові проєкти. Те, що у нас відбувається в вересні, — це настільки високий рівень, що дуже хочеться тримати його весь сезон.


Концертний зал: Концертний зал Національного будинку органної та камерної музики України
Джерело: nrcu.gov.ua



Інші:

Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
101003_208.jpg