Львівська опера: 50 на місце | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Львівська опера: 50 на місце
Магера Сергій
Линів Оксана
Юсипович Мирон
Львівська опера: 50 на місце
10 лютого 2017, п'ятниця
Поширити у Facebook

Близько 50 кандидатів претендують на посаду генерального директора Львівського національного академічного театру опери і балету імені Соломії Крушельницької.

Серед них свої кандидатури подали троє працівників театру: художній керівник, народний артист України Василь Вовкун, перший заступник гендиректора Опери Юрій Грех, провідний соліст балету, народний артист України Юрій Петрик.

Серед претендентів також є диригент Баварської опери у Мюнхені Оксана Линів, – повідомляють «Варіанти».

У Львівській опері вже відбулися збори, на яких висунули три свої кандидатури до конкурсної комісії з обрання гендиректора: два професори Львівської національної музичної академії імені Миколи Лисенка Іван Юзюк та оперна співачка Людмила Божко, оперний співак, народний артист України, соліст Київської опери Сергій Магера.

Нагадаємо, на початку січня Міністерство культури оголосило конкурс на посаду генерального директора — художнього керівника Львівського національного академічного театру опери та балету імені Соломії Крушельницької. Директором Львівської опери з 1988 року є Тадей Едер, заслужений працівник культури, який також був депутатом Львівської міської ради від Партії регіонів.

Торік Верховна Рада запровадила конкурсну процедуру призначення керівників державних та комунальних закладів культури, яких призначають на посаду способом укладення з ними контракту строком на п’ять років за результатами конкурсу.

У коментарі «Ратуші» диригент Львівської опери Мирон Юсипович розповів: далі театр існувати так не може. Потрібно перебудуватись і зробити реформу так, як у Європі, щоб були реальні зміни, переконаний оперний диригент. «Ця ж реформа запропонована депутатами, — це чистої води політичний піар. Контрактна система, яку протягнули, є порушенням прав людини, і вона нічого в діяльності не змінює. Де-факто, людей з безстрокової роботи в театрі перевели на строкову угоду, вкорочену, а це миттєво підвищило корупцію, тому що керівник дістає в руки важелі, — каже Мирон Юсипович. — Окрім цього, виникають й інші проблеми, — старе керівництво встигло вести ці контракти і продовжити їх ключовим особам, керівникам творчих цехів. Тобто, якби тепер прийшов новий, адекватний, з новими ідеями директор, то йому «вручають» уже сформований колектив».

Відтак, на думку диригента, неправильно проходить набір конкурсної комісії: «Всього дев’ять людей у комісії. Троє кандидатів із міністерства, які будуть тягнути свою лінію, троє від колективу театру, як вирішилось на зборах і це люди, яких я знаю особисто, вони теж будуть обстоювати позицію міністерства. Та ще троє за жеребкуванням, вони на рівні Києва. На мою думку, не така мала б бути комісія. Перше, хто мав би обирати нового керівника, — це колектив».

Також Мирон Юсипович зазначив, що нині у Львівській опері творчий застій, порівняно з іншими містами. «Якщо порівнювати, наприклад, з Одесою чи Харковом, то в Одесі за п’ять років 25 прем’єр, вісім великих оперних вистав, а в нас за останні п’ять років одна «Чарівна флейта», яку я поставив.

Так, звичайно, театр блищить, туристи приходять, але в творчому плані занепад… Цей директор, який зараз піде, він, по суті, залишає за собою руїну, — зазначає пан Юсипович. — Проте ресурс в опері є чудовий, у зв’язку з підвищенням зарплати прийшло багато нових людей. На моїй пам’яті, а я працюю понад 30 років, ще не було такого сильного контингенту, який є нині в оркестрі й хорі. Балет, у цей же час, маючи високі зарплати, розбігається, бо людей не задовольняє творчий застій. Тут потрібний прагматик, менеджер і дуже сильна людина за характером».


Виконавці: Сергій Магера
Диригенти: Оксана Линів, Мирон Юсипович
Концертна організація: Львівський Національний академічний театр опери та балету ім.С. Крушельницької
Джерело: Ратуша



Інші:

Музика – тіло образів, звук – дія: «Реквієм» Моцарта у Театрі Франка
Маестро, який творить музику серцем
12 листопада - Всесвітній день балету
Капела «ДУМКА» відправиться на гастролі до Нідерландів
«Літні спогади»
Перелік літературно-мистецьких творів (довгий список) на здобуття Національної премії України імені Тараса Шевченка 2026
Класика під зорями «Моцартіана»
«Мавка» від творців балету “Тіні забутих предків”
Відомого співака-путініста ганебно вигнали з італійської сцени
Kyiv Baroque Fest – 2025
Анна Бурячкова розпочала роботу над фільмом «Gimme Shelter» за романом Ольги Сідоріної-Вілкінс
Золоті оплески Буковини
УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №818/2025
«Школа танців Соломона Шкляра»
Закарпатські музейники та артисти створили відеопроєкт про звучання народних інструментів
Театри Лесі Українки та Івана Франка підписали «Меморандум про співпрацю»
Вечір пам’яті українського художника Анатолія Лимарєва
Виставка фотографій «Бруталізм. Італія» в Українському Домі
Примадонна Людмила Монастирська виступить у Харкові
Легендарна Carmina Burana знову пролунає у Києві!
KYIV BAROQUE FEST-2025
«Реквієм» в Одеській національній опері: мистецька спільнодія
Пам’яті маестро Богодара Которовича…
Київ офіційно отримав статус Міста музики ЮНЕСКО та приєднався до Мережі креативних міст ЮНЕСКО
Перформанс «Зерна» в Національній філармонії України
Мелодії рідного краю
Події Львівської філармонії у листопаді
Хор “Гомін” вирушає у великий тур Європою
Що послухати у листопаді у Національній філармонії?
Вітаємо маестро Володимира Сіренка з ювілеєм!
Міністерство культури офіційно перейменували. Це вже восьма зміна у назві
VI Всеукраїнський фестиваль-конкурс хорових колективів пам’яті К. К. Пігрова 2025
Катарсис у звуках: «Реквієм» Євгена Станковича…
«Віртуози Львова» виступлять на фестивалі класичної музики «Буковинський листопад»
Світова прем’єра у Львові: Концерт для органа з оркестром Олександра Родіна
Український «Летючий Голландець» у Данії: опера й анімація для дітей
Фільм «Куба&Аляска» отримав нагороду на кінофестивалі в Римі
Теплий листопад у Львівському органному залі
Листопад натхнення в Музеї Соломії Крушельницької та Станіслава Людкевича
Україна потребує більше реставраторів та рятувальників культури – висновок брифінгу в Академії Бойчука
      © 2008-2025 Music-review Ukraine