Віктор Косенко — український композитор європейського рівня, — піаністка | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Віктор Косенко — український композитор європейського рівня, — піаністка
Толстоног Анастасія
Віктор Косенко — український композитор європейського рівня, — піаністка
26 лютого 2017, неділя
Поширити у Facebook

У «Музичній хвилі» слухаємо твори Віктора Косенка у виконанні піаністки Анастасії Толстоног. Музикантка пояснила, чим її зачепив цей композитор і чому його творчість варта уваги



Василь Шандро: Ви граєте багато творів Віктора Косенка. Чому?

Анастасія Толстоног: Твір, який ви щойно почули ― один із «11 етюдів у формі старовинних танців». Повністю цей твір звучить приблизно 1 год 20 хв. Це одна зі знакових композицій Косенка, цікава тим, що форма нібито старовинна, стилізація ― під класику, але композитор використовує мотиви української коломийки або фольклору.

Віктор Косенко зацікавив мене тим, що він один з небагатьох українських композиторів, який не вдавався до прямого цитування фольклору, а створював власні мелодії. В усій його творчості є лише дві цитати українських пісень.

Проте базувати свої композиції на фольклорі, цитувати і варіювати мелодію ― це не є погано. На цьому базується вся європейська і скандинавська класика.

Василь Шандро: Чи існує в музичному світі таке поняття як українська школа композиторів?

Анастасія Толстоног: Композиторська школа починається із Миколи Лисенка. У світі вона, можливо, представлена прізвищами сучасних композиторів, таких як Валентин Сильвестров та Мирослав Скорик. Валентин Сильвестров дуже популярний у Європі, зокрема у Нідерландах, у Прибалтиці.


Тетяна Трощинська: Твір Косенка ― це справді танцювальна тогочасна музика чи це метафора?

Анастасія Толстоног: Це старовинна класична сюїта, яка складається з 4 танців: алеманди, куранти, сарабанди і джиги. Вони мають різний характер і різне походження, але зібрані в один твір. Між ними існує багато проміжних танців, які додають свій шарм.

До старовинної стилізації сюїти вдавалося багато композиторів, зокрема Микола Лисенко. А Віктор Косенко вийшов за межі танців і етюдів, і створив довершені геніальні композиції.

Василь Шандро: Ви навчалися за унікальною системою music modus. У чому вона полягає?

Анастасія Толстоног: Ця методика була розроблена близько 40 років тому Ярославом Михайлюком. Це інтерактивний метод навчання музичній грамоті. Діти можуть вивчати музику за допомогою спеціально налаштованих для цього приладів і додаткового табло з усіма ладами, інтервалами і допоміжними матеріалами, потрібними для вивчення музичної грамоти.

Об’єм матеріалу, який діти зазвичай проходять за 7 років у музичній школі, скорочувався до року. Ця програма була експериментальною, і, на жаль, поки що не використовується.

В еру технологій важливо зробити вивчення музики доступним, цікавим і продуктивним.

Василь Шандро: Ви граєте твори Віктора Косенка на концертах за кордоном?

Анастасія Толстоног: Так, він ― український композитор європейського рівня. Він мав європейську освіту, і це дуже вплинуло на його творчість. Деякі його твори присутні у кожній з моїй програм, тому що я поставила собі за мету активно пропагувати його твори в Україні і закордоном.


Виконавці: Толстоног Анастасія
Джерело: Громадське радіо



Інші:

Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
      © 2008-2024 Music-review Ukraine