Концерт для 42 слухачів | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Концерт для 42 слухачів
Лопатинський Роман
Сильвестров Валентин Васильович
Концерт для 42 слухачів
21 березня 2016, понеділок
Поширити у Facebook

26 березня о 19.00 у київському Літературно-меморіальному музеї Михайла Булгакова відбудеться вечір камерної музики «Містика милозвучностей».

Концерт для 42 слухачів


Назвою концерту організатори натякають і на місце проведення, Дім-музей наймістичнішого київського письменника, і на тенденції в сучасній музиці, зокрема українській, яка вже давно «перехворіла» жорстким авангардом, нібито повернувшись назад до романтичної естетики з її милозвучними гармоніями і мелодіями.

Така еволюція – від «складного» до «простого» – відбулася із київським композитором Валентином Сильвестровим, одним із авторів, чия музика прозвучить того вечора. В 1960-і роки він був одним із найяскравіших радянських авангардистів, активно вивчав, переосмислював і адаптував у своїх опусах досягнення композиторів нововіденської школи.

Між іншим, саме авангардні твори, написані в 60-і роки, принесли Сильвестрову міжнародну славу і визнання. Але від початку 70-х Сильвестров раптом перестав писати «гучну» музику і почав писати тиху. Композитор «переключився» на ностальгійну лірику, елегійність, мрійливість, непоспішні сповідальні інтонації. Драматизм в окремих творах присутній як барва, що, з’явившись, тут же й розчиняється в ліриці, розходиться-розпливається, немов кола по воді. «Кітч-музика» для фортепіано, включена у програму анонсованого концерту, була написана Сильвестровим власне у той переломний період. Прозвучить також одна з його пісень, «Я слово позабыл, что я хотел сказать» на вірші Осипа Мандельштама із вокального циклу «Ступені».

Інший композитор – Павел Колпаков, сформував свою мову в камерній музиці на початку нового століття. В гармонічній структурі творів Колпакова дисонанси звучать милозвучно, можна сказати, його інтонаційне полотно зіткане з «консонансних дисонансів». Такий ефект для «авангардної» музики – майже містика. Якщо сильвестрівська просвітлена лірика нагадує нам творчість композиторів-романтиків (Шуберта, Шопена), то лірика Колпакова – складна для виконання, емоційно й психологічно багатобарвна, що інколи межує з експресією, – базується на естетиці ХХ століття. У цьому переконують п’єси, що прозвучать на концерті 26 березня: «Танок тіней» для бас-кларнета соло, «Савана» для скрипки і віолончелі та «La visione meravigliosa» для мецо-сопрано і фортепіано.

Зовсім не намагаючись зблизити музику Сильвестрова і Колпакова, бо це справді дуже різні художники, проведемо, однак, декілька біографічних віддалених паралелей. Павел Колпаков – учень Якова Губанова, свого часу культової постаті серед молодих столичних митців, авторитетного композитора, який дружив із Сильвестровим. У свою чергу, Губанов – учень Дмитра Шостаковича. У Сильвестрова є твір, присвячений Шостаковичу, написаний ще у 1980-і, Постлюдія «DSCH», в основу якої покладено знамениту монограму «полоненого генія», як образно назвав Шостаковича Олександр Солженіцин. Під впливом постаті Шостаковича Сильвестров перебував у молодості і, за його словами, саме йому він зобов’язаний фактом написання своєї Першої симфонії, представленої в якості дипломної роботи, яку, до речі, в силу новизни музичної мови офіційна комісія Київської консерваторії не прийняла. Але це окрема історія.

Концерт для 42 слухачів

Є ще один композитор, чия музика прозвучить на концерті, це – класик польської музики минулого століття Вітольд Лютославський, слухачі матимуть змогу почути його «Епітафію» для гобоя і фортепіано. Лютославський мав вплив (передусім світоглядно) на Сильвестрова у період його захоплення авангардом. Колпаков же давно з особливою теплотою ставиться до творчості польського композитора, відколи був вражений атмосферою гармоній в його «Траурній музиці».

У концерті візьмуть участь чудові київські музиканти: солістка Національної опери України Тетяна Пімінова (мецо-сопрано), лауреати всеукраїнських і міжнародних конкурсів Роман Лопатинський (фортепіано), Олександр Кошелєв (гобой), Артем Шестовський (бас-кларнет), Анна Булуй (скрипка), Ірина Дзядевич (віолончель) та Юліанна Румянцева (фортепіано).

Друга частина вечора – за традицією журфіксів у Будинку-музеї Михайла Булгакова – передбачає неформальне спілкування учасників і гостей у невимушеній атмосфері за келихом вина. Також для охочих проведуть екскурсію музеєм, який вважається одним із найбільш таємничих музеїв Києва.

І ще, організатори дійства – команда «Sonor Continuus» – завбачливо попереджають: «Концерт зможуть відвідати лише 42 слухачі». Це аж ніяк не рекламний прийом, як може здатися, а необхідність, обумовлена особливостями приміщення Будинку Булгакова – камерного і затишного. Отож, поспішіть придбати квиток, і, звичайно, не спізнюйтеся – не варто ризикувати стати 43 слухачем.


Дата: 26 березня 2016 р., 19:00
Місце: Літературно-меморіальний музей Михайла Булгакова, Андріївський узвіз, 13

Докладніше: http://mistika.tilda.ws

Квитки: https://www.concert.ua/booking/mistika-blagozvuchii


Виконавці: Роман Лопатинський
Композитори:Валентин Сильвестров
Концертний зал: Літературно-меморіальний музей Михайла Булгакова
Джерело: За матеріалами прес-релізу



Інші:

Музика – тіло образів, звук – дія: «Реквієм» Моцарта у Театрі Франка
Маестро, який творить музику серцем
12 листопада - Всесвітній день балету
Капела «ДУМКА» відправиться на гастролі до Нідерландів
«Літні спогади»
Перелік літературно-мистецьких творів (довгий список) на здобуття Національної премії України імені Тараса Шевченка 2026
Класика під зорями «Моцартіана»
«Мавка» від творців балету “Тіні забутих предків”
Відомого співака-путініста ганебно вигнали з італійської сцени
Kyiv Baroque Fest – 2025
Анна Бурячкова розпочала роботу над фільмом «Gimme Shelter» за романом Ольги Сідоріної-Вілкінс
Золоті оплески Буковини
УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №818/2025
«Школа танців Соломона Шкляра»
Закарпатські музейники та артисти створили відеопроєкт про звучання народних інструментів
Театри Лесі Українки та Івана Франка підписали «Меморандум про співпрацю»
Вечір пам’яті українського художника Анатолія Лимарєва
Виставка фотографій «Бруталізм. Італія» в Українському Домі
Примадонна Людмила Монастирська виступить у Харкові
Легендарна Carmina Burana знову пролунає у Києві!
KYIV BAROQUE FEST-2025
«Реквієм» в Одеській національній опері: мистецька спільнодія
Пам’яті маестро Богодара Которовича…
Київ офіційно отримав статус Міста музики ЮНЕСКО та приєднався до Мережі креативних міст ЮНЕСКО
Перформанс «Зерна» в Національній філармонії України
Мелодії рідного краю
Події Львівської філармонії у листопаді
Хор “Гомін” вирушає у великий тур Європою
Що послухати у листопаді у Національній філармонії?
Вітаємо маестро Володимира Сіренка з ювілеєм!
Міністерство культури офіційно перейменували. Це вже восьма зміна у назві
VI Всеукраїнський фестиваль-конкурс хорових колективів пам’яті К. К. Пігрова 2025
Катарсис у звуках: «Реквієм» Євгена Станковича…
«Віртуози Львова» виступлять на фестивалі класичної музики «Буковинський листопад»
Світова прем’єра у Львові: Концерт для органа з оркестром Олександра Родіна
Український «Летючий Голландець» у Данії: опера й анімація для дітей
Фільм «Куба&Аляска» отримав нагороду на кінофестивалі в Римі
Теплий листопад у Львівському органному залі
Листопад натхнення в Музеї Соломії Крушельницької та Станіслава Людкевича
Україна потребує більше реставраторів та рятувальників культури – висновок брифінгу в Академії Бойчука
      © 2008-2025 Music-review Ukraine