"Ковток нормальності у важкі часи": в Одесі відбувся фестиваль "Два дні і дві ночі нової музики" | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Цепколенко Кармелла
"Ковток нормальності у важкі часи": в Одесі відбувся фестиваль "Два дні і дві ночі нової музики"
28 серпня, четвер
Поширити у Facebook

У серпні в Одесі відбувся ювілейний, тридцятий фестиваль "Два дні і дві ночі нової музики". Попри війну, обстріли та повітряні тривоги, він залишається символом культурної стійкості, місцем, де українська музика звучить у світовому контексті. Більше — у розмові з "Українським радіо. Одеса".

Витоки фестивалю

"У Радянському Союзі щось подібне було неможливим. Уявити безперервний 24-годинний концерт, де грають сучасну музику, було просто маячнею", – поділилася композиторка і засновниця фестивалю Кармела Цепколенко.

За її спогадами, перший форум відбувся 1995 року в колишньому кінотеатрі "Україна". Публіка сиділа на підлозі довкола сцени, а серед слухачів були й панки, і гіпі, і студенти, які прагнули доторкнутися до живого сучасного мистецтва.

Європейський простір і український голос

"Ідея фестивалю – це вихід у європейський простір. Щоб нас знали, щоб наші композитори слухали і грали сучасну музику наживо", – сказала Цепколенко.

Композитор і диригент Володимир Рунчак переконаний: цілі залишилися ті самі – показати українську музику у світовому контексті, і це принципово важливо.

А композиторка Алла Загайкевич згадала, що саме завдяки фестивалю в Одесі зародилися ансамблі сучасної музики.

"Ми були спраглі цієї музики. Фестиваль дав можливість занурити і студентів, і викладачів у світ актуального звучання", – сказала Загайкевич.

Фестиваль у час війни

Сьогодні, на тридцятому році існування, форум зберігає початкову форму – 48-годинний музичний марафон. Але тепер у ньому переважає українська музика.

"З'явилося набагато більше творів, які спираються на українське слово і поезію. Через музику ми теж боремося за незалежність", – зазначила Кармела Цепколенко.

Богдан Сегін, виконавчий директор фестивалю "Контрасти" у Львові, розповів про співпрацю двох форумів.

"Ми хочемо розвивати спільні проєкти, обмінюватися музикантами й навіть мріємо про фестивальний потяг Львів – Одеса. Навіть якщо він не зрушить фізично, духовно й творчо цей зв'язок вже існує", – сказав він.

Пункт незламності

"Я вважаю наш фестиваль пунктом незламності. Всі великі міжнародні події виїхали з Одеси, а ми залишилися тут", – підкреслила Цепколенко.

Фестиваль став простором обміну енергіями й ідеями. Учасники твердять, що люди заряджаються не тільки від музики, а й від спілкування. Це своєрідна підзарядка для життя і творчості, пояснили вони, адже попри всі виклики, фестиваль залишається важливим майданчиком для розвитку української музики та її інтеграції у світовий контекст.

"Цей форум тримається завдяки відданим людям. Він виховав цілу школу молодих музикантів, які тепер продовжують традицію. Це ковток нормальності у важкі часи", – підсумував Володимир Рунчак.





Автор: Ірина Сечковська, Олена Концевич
Композитори:Кармелла Цепколенко
Конкурс (фестиваль): Міжнародний фестиваль сучасного мистецтва Два дні й дві ночі нової музики/2Д2Н
Джерело: suspilne.media



Інші:

Зіркова «Тоска»
Драконячі пісні» — балет-притча
Музика при свічках
Осінній вечір в Одеській філармонії
Завершальні акорди XVII фестивалю класичної музики «Буковинський листопад» - прозвучали 8-го листопада!
Браво, «Kyiv Piano Duo» !
Оперні контрасти Пуччіні
Три хорові концерти Народної академічної хорової капели імені Павла Чубинського, об’єднані назвою «Діалог культур: Україна — Балтія — Скандинавія — Велика Британія»
Концерт «Найкращі мюзикли»
Героїня проєкту «Спроможні» Богдана Півненко виступила у Раді Європи на відкритті Світового форуму демократії
У Львівському органному залі відбувся особливий концерт
Національний академічний духовий оркестр України презентував світову прем’єру твору SOUNDS, VOICES, AND DREAMS FROM UKRAINE у Національній філармонії України
«МИ Є, ДОПОКИ СВІТОМ ПРАВИТЬ МУЗИКА!»
Захоплива класика – «Весілля Фігаро»
Прибуток з перших днів прокату фільму «Океан Ельзи: Спостереження Шторму» передадуть на реабілітацію пацієнтів центру UNBROKEN
Музично-феєричний коктейль
Українська версія «Шлюбного векселя» у «Схід Опері»
Музика сучасності. Крок назустріч
МУЗИКА РАДОСТІ Й СОНЯЧНОГО СВІТЛА
Знакові події
У Києві презентували проєкт із цифровізації та популяризації творчості композитора Віталія Кирейка
Національна музична академія України імені П. І. Чайковського відзначила 162-гу річницю від дня заснування
Містична історія
«Дюймованька» - віра у диво
Мрії про кохання й пошуки ідеалу
Концерт з французьким шармом
Херсонські діти зіграли у прем’єрі театру
«Вечір аргентинського танго»
Оперна усмішка
У Харкові, вперше від початку повномасштабної війни, публіка побачила балет «Собор Паризької Богоматері»
П'єр Оффре в Одесі
Віват, «Схід Опера»!
В Національній опереті України презентували нойз-драму «П’єса 22, або шлях Героя»
"Симфонія тривалістю в життя" триває
«Травіата»: дивує та зачаровує…
На концерті класичної музики у Калуші музиканти зібрали для ЗСУ понад 25 тисяч гривень
125 років натхнення, витонченості та мистецтва!
VIVERE MEMENTO!
"Оранта" виконала твори Дмитра Бортнянського з нагоди 200-ліття його упокоєння
Київські солісти з юнацьким завзяттям
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
55.jpg