"Ще не бачили, щоб на похорон так багато людей сходилося" - у Києві поховали Анатолія Авдієвського | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Авдієвський Анатолій Тимофійович
"Ще не бачили, щоб на похорон так багато людей сходилося" - у Києві поховали Анатолія Авдієвського
1 квітня 2016, п'ятниця
Поширити у Facebook

28 березня у Києві на Байковому кладовищі поховали головного диригента та художнього керівника Національного хору ім Верьовки Анатолія Авдієвського. Він помер минулого четверга у лікарні Феофанія. Йому було 82 роки.

У Києві поховали Анатолія Авдієвського. Фото: Тарас Подолян

З Анатолієм Авдіївським прощалися у приміщенні Національної музичної академії. Відспівували його у Володимирському соборі.

"Анатолій Тимофійович був непересічною людиною і геніальним хормейстером. Українську пісню він підніс до небес. У народну пісню він привніс академізм і цим надав їй нової інтерпретації", - розповів Мирослав Вантух, художній керівник і ансамблю танцю ім. Вірського.

"Коли чув хор Верьовки, ніколи не міг лишатися байдужим. Пісня Авдієвського завжди будила в моїй душі високі почуття до свого краю і батьківсько-материнського порогу", - додав він.

Біля Володимирського собору зібралося кілька сотень людей. Доки люди чекали на труну з тілом покійного, дзвонар весь час бив у дзвони.

"А кого це тут будуть відспівувати? Ще не бачили, щоб на похорони так багато людей сходилося", - перемовлялися перехожі.

У Києві поховали Анатолія Авдієвського. Фото: Тарас Подолян

Труну з тілом покійного привезли близько 13.15. У церкву її заносили 6 чоловіків у чорних пальтах. Слідом за ними у собор рушили люди. Священик їх перепинив. Попросив, аби вперед пропустили рідних Авдієвського.

"Анатолій Авдієвський був прекрасною людиною. Любив повеселитися і пожартувати. Якось нам довелося виступати з незручними металевими конструкціями на головах. Прикріпити їх було неможливо. Під час танцю вони постійно зсовувалися. Якось сказала Авдієвському: "Воно весь час їздить по голові і зовсім не тримається". Він відповів: "Так треба голову нормальну мати", - розповіла танцівниця Зоя Смирнова. У хорі Верьовки працювала 50 років.

"Анатолій Тимофійович був дуже вимогливим. Не терпів запізнень і прогулів. Дисципліна у хорі Верьовки завжди була на найвищому рівні", - додала вона.

За кілька хвилин у храм набилося дуже багато людей. Зайти всередину було важко. Серед присутніх були не лише друзі та знайомі покійного. Попрощатися з ним прийшло багато шанувальників його таланту.

"Ще молодості почав ходити на концерти хору імен Верьовки. З того часу не пропустив жодного їхнього виступу. Рухи Авдієського на сцені завжди мене заворожували", - розповів колишній вчитель Василь Остапчук.

"Кілька разів випадково зустрічався з Анатолієм Тимофійовичем на вулиці. Спершу заговорити до нього боявся. Переживав, що не захоче спілкуватися із незнайомцем. Та Авдієвським виявився дуже привітною і відкритою людиною. Багато розказував мені про хор Верьовки. А після того вітався завжди, коли зустрічав мене на вулиці", - додав він.

Анатолій Авдієвський народився у селі Федвар Олександрівського району на Кіровоградщині. Після закінчення Одеської консерваторії він заснував і 5 років був художнім керівником Поліського ансамблю пісні й танцю "Льонок" у Житомирі. Після того був художнім керівником і головним диригентом Черкаського українського народного хору. 1966 року Авдієвський очолив хор ім. Верьовки. Цьогоріч 7 березня відсвяткував 50-річний ювілей на посаді головного диригента та художнього керівника цього колективу.


Автор: Світлана Корженко
Фото: Тарас Подолян
Діячі мистецтв: Анатолій Авдієвський
Джерело: Gazeta.ua



Інші:

Музика – тіло образів, звук – дія: «Реквієм» Моцарта у Театрі Франка
Маестро, який творить музику серцем
12 листопада - Всесвітній день балету
Капела «ДУМКА» відправиться на гастролі до Нідерландів
«Літні спогади»
Перелік літературно-мистецьких творів (довгий список) на здобуття Національної премії України імені Тараса Шевченка 2026
Класика під зорями «Моцартіана»
«Мавка» від творців балету “Тіні забутих предків”
Відомого співака-путініста ганебно вигнали з італійської сцени
Kyiv Baroque Fest – 2025
Анна Бурячкова розпочала роботу над фільмом «Gimme Shelter» за романом Ольги Сідоріної-Вілкінс
Золоті оплески Буковини
УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №818/2025
«Школа танців Соломона Шкляра»
Закарпатські музейники та артисти створили відеопроєкт про звучання народних інструментів
Театри Лесі Українки та Івана Франка підписали «Меморандум про співпрацю»
Вечір пам’яті українського художника Анатолія Лимарєва
Виставка фотографій «Бруталізм. Італія» в Українському Домі
Примадонна Людмила Монастирська виступить у Харкові
Легендарна Carmina Burana знову пролунає у Києві!
KYIV BAROQUE FEST-2025
«Реквієм» в Одеській національній опері: мистецька спільнодія
Пам’яті маестро Богодара Которовича…
Київ офіційно отримав статус Міста музики ЮНЕСКО та приєднався до Мережі креативних міст ЮНЕСКО
Перформанс «Зерна» в Національній філармонії України
Мелодії рідного краю
Події Львівської філармонії у листопаді
Хор “Гомін” вирушає у великий тур Європою
Що послухати у листопаді у Національній філармонії?
Вітаємо маестро Володимира Сіренка з ювілеєм!
Міністерство культури офіційно перейменували. Це вже восьма зміна у назві
VI Всеукраїнський фестиваль-конкурс хорових колективів пам’яті К. К. Пігрова 2025
Катарсис у звуках: «Реквієм» Євгена Станковича…
«Віртуози Львова» виступлять на фестивалі класичної музики «Буковинський листопад»
Світова прем’єра у Львові: Концерт для органа з оркестром Олександра Родіна
Український «Летючий Голландець» у Данії: опера й анімація для дітей
Фільм «Куба&Аляска» отримав нагороду на кінофестивалі в Римі
Теплий листопад у Львівському органному залі
Листопад натхнення в Музеї Соломії Крушельницької та Станіслава Людкевича
Україна потребує більше реставраторів та рятувальників культури – висновок брифінгу в Академії Бойчука
      © 2008-2025 Music-review Ukraine