Обʼєднані сакральною спадщиною | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Обʼєднані сакральною спадщиною
Обʼєднані сакральною спадщиною
5 жовтня, субота
Поширити у Facebook

A cappella Leopolis та PARTES презентували наукове видання та реліз двохорних концертів А. Рачинського та М. Березовського

14 вересня в Успенському соборі Києво-Печерської Лаври відбувся фінальний концерт проєкту «Березовський/Рачинський: нові звукові ландшафти», реалізованого об’єднаною командою Академії давньої музики Леополіс (м. Львів) та Open Opera Ukraine (м. Київ) за підтримки Українського культурного фонду.

Концерт підсумував комплексні спостереження, здійснені командою проєкту щодо особливого пласту української сакральної спадщини —
двохорних концертів визначних композиторів другої половини XVIII ст. — Андрія Рачинського та Максима Березовського.

Їхня творчість репрезентує появу нового жанру православної музики — духовного концерту, який поєднав у собі західноєвропейську музичну традицію та питомо українську традицію партесного багатоголосся.

Головними результатами реалізованого проєкту стали двомовне наукове видання, підготовлене науковою консультанткою проєкту Ольгою Шуміліною, — «Рачинський / Березовський.

Двохорні концерти» та реліз двохорних концертів М. Березовського та А. Рачинського — ««Внемлите, людїє»: Рачинський / Березовський».

До видання увійшли партитури та переклади текстів 6-ти концертів, які віднайшла в архівах, опрацювала та звела у партитури Ольга Шуміліна. Видання буде безкоштовно розповсюджене серед цільової авдиторії проєкту — хорових колективів, мистецьких учбових закладів, бібліотек.

У записі релізу ««Внемлите, людїє»: Рачинський / Березовський» взяли участь два партнерські колективи, які спеціалізуються на історично поінформованому виконавстві, зокрема у царині української музики XVII-XVIII ст. — A cappella Leopolis (м. Львів, лідерка - Людмила Капустіна) та PARTES (м. Київ, лідерка – Наталія Даньшина (Хмілевська)).

До релізу увійшли 6 концертів, опублікованих у виданні. Саундпродюсером виступив Олексій Грицишин.

Основна мета проєкту полягала у всебічному зануренні у сакральну творчість, а також популяризація імен Максима Березовського та Андрія Рачинського, що передусім базувались на потужній освітньо-науковій складовій.

Для глибинного розуміння виконавцями сенсів релігійних текстів та історичного контексту музики XVIII ст. для учасників проєкту були організовані лекції фахових спікерів, серед яких — відомий священнослужитель, богослов і філософ Георгій Коваленко.

Особливостями реалізації проєкту поділилася програмна менеджерка проєку Анна Гадецька: “Проєкт став суттєвим викликом для нас, адже ми вкрай мало знаємо про специфіку виконання цієї музики. Творчість Рачинського у цьому контексті - особливо цікава, адже вона поєднує ці два світи - партесний та стиль класицизму. Тому ми вчергове вийшли за межі наявного досвіду, щоб здобути новий, і поділитися ним з усіма, хто цікавиться ранньою українською музикою".

Однією з засад історично поінформованого виконавства є наближення до оригінальних звукових орієнтирів доби. Саме тому для запису релізу та його презентації команда обрала особливі локації: Успенський собор та Храм Усіх Святих Києво-Печерської Лаври. Акустика цих святинь дозволила виконавцям максимально наблизитися до умов, у яких народжувалась і звучала українська духовна музика XVIII ст.

Перебіг проєкту відбувався у тісній співпраці та за всебічного сприяння дирекції та священництва заповідника “Києво-Печерської Лавра”.

За їхніми словами, концерт став не лише помітною культурною подією, а й втіленням відродження української духовної музики, що тривалий час залишалася у тіні. “Це неймовірна можливість повернутися до тих часів, коли Лавра була центром духовного життя України.

Я дуже хочу, щоб у майбутньому ми могли почути, як звучала музика різних епох - від середньовічних співів до церковної музики козацької доби. Це дасть нам змогу відчути духовну спадщину, яка формувалася тут протягом тисячі років”, — зазначив генеральний директор Заповідника Максим Остапенко.

Проєкт відзначився також потужною ідейною складовою - прагненням до деколонізації українського духовного хорового спадку від російської культурної апропріації та його осмисленням в українському контексті як частині загальноєвропейського. “Українці часто грали чільні ролі в культурних процесах імперії,
багато хто з них продовжував розвивати мистецьку практику, ніяк не повʼязану з російською. Важливо це усвідомлювати та поширювати для подолання російського наративу, і наш проєкт абсолютно потрапляє в цей актуальний запит від українського суспільства” — продюсерка проєкту Галина Григоренко

Реліз ««Внемлите, людїє»: Рачинський / Березовський» доступний до прослуховування на стрімінгових музичних платформах:

Spotify:
https://open.spotify.com/album/1QNEUo0tOqBm3nzZx8heox?si=dGfjaEwVQjyM3add8faChQ

AppleMusic:
https://music.apple.com/ua/album/listen-to-me-my-people-rachynsky-berezovsky-%D0%B2%D0
%BD%D0%B5%D0%BC%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B5/1768362306?l=uk

YouTubeMusic:
https://youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_ksKgbX-AF8tLXgw66TjEUewwZtKe9Fu-M&si=myvD
772nBRQ7TPTF

Distrokid:
https://distrokid.com/hyperfollow/partesensemble/listen-to-me-my-people-rachynsky--be








Інші:

Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичк
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
Житомирська філармонія відкрила новий сезон виступом симфонічного оркестру з Черкас та столичного квартету тенорів
Національний президентський оркестр виступив у Кропивницькому з благодійним концертом 
У Львівському органному залі тріумфально прозвучав Гімн Незламності українців
З нагоди Дня міста незламний Харків вітали світові оперні зірки. Людмила Монастирська та Олег Злакоман заспівали у великому концерті «Хариків об’єднує серця!»
«Моє відчуття цьогорічного Букету – Потужність»
На фестивалі «КіноБукет» показали понад 35 стрічок, відбулись чотири кінопрем’єри та дві панельні дискусії
Фотомиті фестивалю Bouquet Kyiv Stage 2024
«МОВНІ ВПРАВИ»: У ХЕРСОНІ ВІДКРИЛИ ДРУГУ ЧАСТИНУ ВИСТАВКИ
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
88.jpg