І романтика, і модерн | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
І романтика, і модерн
Соколов Валерій
Національний Одеський філармонійний оркестр
Ерл Хобарт
І романтика, і модерн
18 вересня 2016, неділя
Поширити у Facebook

Свій 79-й концертний сезон Національний одеський філармонійний оркестр розпочав програмою, яка включала твори Чайковського і Скрябіна. За диригентським пультом — народний артист України Хобарт Ерл. Сольну партію в Концерті для скрипки з оркестром Петра Чайковського виконав добре відомий одеситам молодий скрипаль, лауреат міжнародних конкурсів Валерій Соколов (Харків).

Це вже стало традицією для художнього керівника і головного диригента НОФО Х. Ерла розпочинати концертний сезон музикою Чайковського. Так, у 2014 році програма включала «польську» Симфонію № 3, а в ювілейний для оркестру 2012-й була виконана знаменита Симфонія № 6 («Патетична»), «лебедина пісня» композитора. Чайковський, без перебільшення, — один із найзатребуваніших класиків у репертуарі НОФО.

Концерт для скрипки з оркестром належить до шедеврів світової музики і написаний у пору найвищої творчої зрілості майстра (1878). Технічно він вважається надзвичайно складним. Відомо, що первісно Петро Ілліч присвятив його засновникові російської скрипкової школи Леопольду Ауеру, але той не наважився грати таку складну річ. Перше виконання за кордоном відбулося у США, а в Європі — у Відні в 1881-му. Його здійснив Адольф Бродський, якому композитор згодом і переприсвятив цей твір. Такі перипетії цього концерту.

Валерій Соколов — вихованець Харківської СМШ, лондонських Школи скрипалів Ієгуді Менухіна та Королівського коледжу музики, після закінчення яких пройшов аспірантуру в Кронберській академії (Німеччина). Один із найбільш затребуваних молодих скрипалів сучасності.

У віртуозності Валерія Соколова одеські меломани не раз переконувалися, наприклад, під час виконання Концерту для скрипки з оркестром Яна Сібеліуса у 2014 році, який теж належить до найскладніших у цьому жанрі. Адже відомо, що Сібеліус мріяв стати скрипалем, тому в цьому творі багато карколомних пасажів. Чи потрібно казати, що й цього разу харків’янин полонив публіку, показавши віртуозну, темпераменту й захоплюючу гру, донісши найтонші смисли твору Чайковського. Хочеться також відзначити синхронність гри соліста та оркестру, де ведучими були скрипки, зокрема перші скрипки (концерт-мейстер Євген Кострицький). В окремих місцях привертала увагу виразна гра гобоїв (концертмейстер Уляна Макеєва) і флейт (концертмейстер Василь Барило). Зазначу, що цей концерт є обов’язковим для виконання на Міжнародному конкурсі ім. П.І. Чайковського.

Наступного дня, 10 вересня, Валерій Соколов дав свій сольний концерт у супроводі фортепіано у Малому залі філармонії.

Нагадаю ще одну обставину, пов’язану з іменем Чайковського. Цьогоріч відзначався ювілей відкриття найпрестижнішого концертного майданчика у світі — 125-ліття Карнегі-холлу, в якому честь диригувати власним твором на торжествах у Нью-Йорку в квітні 1891-го була надана російському композиторові.

У другій частині концертної програми романтичний твір чуттєвого Чайковського змінив модерністичний екзальтованого Скрябіна (який у ранній період творчості був послідовником Петра Ілліча). Звучала його Симфонія № 3, відома ще як «Божественна поема» — твір, який, за задумом композитора, закликав до революційної зміни дійсності. Зрозуміло, що включення твору із зовсім іншою музичною мовою, філософського за змістом, дещо ускладнило, на мою думку, сприйняття його певною частиною публіки, якій потрібно було швидко перелаштувати свій слуховий апарат до такої споглядальної музики.

Як і на попередньому концерті 8 вересня, Великий зал Одеської філармонії був заповнений, що свідчить про стабільність аудиторії Національного одеського філармонійного оркестру.

Останнім часом під час концертів НОФО у холі філармонії проводяться імпровізовані художні виставки членів Одеської обласної організації НСХУ. Таке партнерство триває вже другий рік. Виставку живопису та акварелі «Класика і сучасність» заслужених художників України Анатолія і Галини Кравченків підтримали їхні колеги Тетяна Міхова, Світлана Михалевич та Спиридон Павленко, що збагатило естетичні враження присутніх на концерті одеситів та гостей міста.


Автор: Володимир Кудлач
Колективи: Національний Одеський філармонійний оркестр
Виконавці: Валерій Соколов
Диригенти: Хобарт Ерл
Концертний зал: Великий концертний зал Одеської обласної філармонії
Джерело: Чорноморські новини



Інші:

Зіркова «Тоска»
Драконячі пісні» — балет-притча
Музика при свічках
Осінній вечір в Одеській філармонії
Завершальні акорди XVII фестивалю класичної музики «Буковинський листопад» - прозвучали 8-го листопада!
Браво, «Kyiv Piano Duo» !
Оперні контрасти Пуччіні
Три хорові концерти Народної академічної хорової капели імені Павла Чубинського, об’єднані назвою «Діалог культур: Україна — Балтія — Скандинавія — Велика Британія»
Концерт «Найкращі мюзикли»
Героїня проєкту «Спроможні» Богдана Півненко виступила у Раді Європи на відкритті Світового форуму демократії
У Львівському органному залі відбувся особливий концерт
Національний академічний духовий оркестр України презентував світову прем’єру твору SOUNDS, VOICES, AND DREAMS FROM UKRAINE у Національній філармонії України
«МИ Є, ДОПОКИ СВІТОМ ПРАВИТЬ МУЗИКА!»
Захоплива класика – «Весілля Фігаро»
Прибуток з перших днів прокату фільму «Океан Ельзи: Спостереження Шторму» передадуть на реабілітацію пацієнтів центру UNBROKEN
Музично-феєричний коктейль
Українська версія «Шлюбного векселя» у «Схід Опері»
Музика сучасності. Крок назустріч
МУЗИКА РАДОСТІ Й СОНЯЧНОГО СВІТЛА
Знакові події
У Києві презентували проєкт із цифровізації та популяризації творчості композитора Віталія Кирейка
Національна музична академія України імені П. І. Чайковського відзначила 162-гу річницю від дня заснування
Містична історія
«Дюймованька» - віра у диво
Мрії про кохання й пошуки ідеалу
Концерт з французьким шармом
Херсонські діти зіграли у прем’єрі театру
«Вечір аргентинського танго»
Оперна усмішка
У Харкові, вперше від початку повномасштабної війни, публіка побачила балет «Собор Паризької Богоматері»
П'єр Оффре в Одесі
Віват, «Схід Опера»!
В Національній опереті України презентували нойз-драму «П’єса 22, або шлях Героя»
"Симфонія тривалістю в життя" триває
«Травіата»: дивує та зачаровує…
На концерті класичної музики у Калуші музиканти зібрали для ЗСУ понад 25 тисяч гривень
125 років натхнення, витонченості та мистецтва!
VIVERE MEMENTO!
"Оранта" виконала твори Дмитра Бортнянського з нагоди 200-ліття його упокоєння
Київські солісти з юнацьким завзяттям
      © 2008-2025 Music-review Ukraine