Симфонія №6 на сцені Львівської філармонії | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Симфонія №6 на сцені Львівської філармонії
Академічний симфонічний оркестр Львівської філармонії
Торибаєв Айдар
Симфонія №6 на сцені Львівської філармонії
29 жовтня 2012, понеділок
Поширити у Facebook

Фото: Львівська обласна філармонія ім. С. Людкевича 2 листопада у Концертному залі Львівської обласної філармонії ім. С. Людкевича Академічний симфонічний оркестр філармонії під керівництвом Айдара Торибаєва виконає Симфонію №6 одного з найбільших симфоністів XIX-XX ст., австрійського композитора Густава Малєра
Незважаючи на трагізм, музика симфонії не песимістична.

Це розповідь про героя, який відчайдушно бореться.

І загибель його не даремна: своїм прикладом він надихає наступні покоління на відвагу і вірність своїм ідеалам.

Перша частина симфонії багата контрастними образами.

У чіткому русі маршу на тлі залізного ритму злітають вгору і спадають виразні мелодії скрипок і дерев'яних духових.

Звучать наспіви мідних духових інструментів.

Затихає, ніби розчиняється, головна партія.

Труби інтонують мажорне тризвуччя, яке переходить у мінорне, під барабанний дріб і гучні удари литавр.

Спокійний відчужений хорал із панівним тембром дерев'яних – невеликий передих.

І ось лине потік експресивної мелодії з оркестровими голосами. Зрідка проривається ритм маршу. Але знову все затихає. У подальшому розвитку першої частини є і ліричні епізоди, і моменти споглядання, але в основному ця бурхлива, насичена драматизмом дія.

Друга частина – потужне скерцо. Численні теми малюють гротескову картину. Перша тема скерцо одноманітна, з підкресленим тактом, повторами. На початку другої теми в партитурі ремарка композитора – старомодно, тоді соло гобоя – «розсудливо, статечно». Наприкінці частини звучить лейтмотив симфонії – чергування мажорного і мінорного акордів у мідних інструментів.

Невелика третя частина є лірико-філософським центром симфонії. Скрипки заспівують ніжну й виразну мелодію. Її підхоплює гобой, потім вона знову переходить до скрипок. За ними вступають дерев'яні духові. Гнучка і прозора оркестровка, немов мереживо з найтонших ліній. Наступний епізод – пасторальний. Спокійно, безтурботно, як голоси природи, звучать награвання гобоя, кларнета, валторни. Спокій знову змінює емоційний епізод.

На чергуванні екстатичних зльотів і загасань побудована уся ця частина. Фінал – монументальний, майже рівний за протяжністю усім іншим частинам, є картиною боротьби. Це величезна, новаторски вирішена сонатна форма, в якій усі звичні розділи умовні і багатозначні. Звучить акордовий лейтмотив симфонії. Патетична тема скрипок, похмурі і зловісні уривки тієї ж мелодії в низькому регістрі – у труби, бас-кларнета, фаготів. У валторни звучить протяжна і чітка мелодія і розчиняється у хиткому, мерехтливому тлі. Траурним хоралом вступає духова група.

Чути лейтмотив. Готується потужний рішучий марш – перша кульмінація фіналу. Граціозні світлі епізоди чергуються зі схвильованою лірикою, патетичні вигуки – з чітким маршевим ритмом. У кульмінаціях напруга сильно зростає. Завершення симфонії похмуре. Удари литавр, лейтмотив. Важко звучить тема в перегукуваннях тромбонів і туби. Усе повільніший і повільніший рух. І востаннє – похмурий акорд на тлі траурних ударів.


Колективи: Академічний симфонічний оркестр Львівської філармонії
Диригенти: Айдар Торибаєв
Концертна організація: Львівська обласна філармонія
Концертний зал: Концертний зал ім. С. Людкевича Львівської обласної філармонії
Джерело: gazeta.lviv.ua



Інші:

Музика – тіло образів, звук – дія: «Реквієм» Моцарта у Театрі Франка
Маестро, який творить музику серцем
12 листопада - Всесвітній день балету
Капела «ДУМКА» відправиться на гастролі до Нідерландів
«Літні спогади»
Перелік літературно-мистецьких творів (довгий список) на здобуття Національної премії України імені Тараса Шевченка 2026
Класика під зорями «Моцартіана»
«Мавка» від творців балету “Тіні забутих предків”
Відомого співака-путініста ганебно вигнали з італійської сцени
Kyiv Baroque Fest – 2025
Анна Бурячкова розпочала роботу над фільмом «Gimme Shelter» за романом Ольги Сідоріної-Вілкінс
Золоті оплески Буковини
УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №818/2025
«Школа танців Соломона Шкляра»
Закарпатські музейники та артисти створили відеопроєкт про звучання народних інструментів
Театри Лесі Українки та Івана Франка підписали «Меморандум про співпрацю»
Вечір пам’яті українського художника Анатолія Лимарєва
Виставка фотографій «Бруталізм. Італія» в Українському Домі
Примадонна Людмила Монастирська виступить у Харкові
Легендарна Carmina Burana знову пролунає у Києві!
KYIV BAROQUE FEST-2025
«Реквієм» в Одеській національній опері: мистецька спільнодія
Пам’яті маестро Богодара Которовича…
Київ офіційно отримав статус Міста музики ЮНЕСКО та приєднався до Мережі креативних міст ЮНЕСКО
Перформанс «Зерна» в Національній філармонії України
Мелодії рідного краю
Події Львівської філармонії у листопаді
Хор “Гомін” вирушає у великий тур Європою
Що послухати у листопаді у Національній філармонії?
Вітаємо маестро Володимира Сіренка з ювілеєм!
Міністерство культури офіційно перейменували. Це вже восьма зміна у назві
VI Всеукраїнський фестиваль-конкурс хорових колективів пам’яті К. К. Пігрова 2025
Катарсис у звуках: «Реквієм» Євгена Станковича…
«Віртуози Львова» виступлять на фестивалі класичної музики «Буковинський листопад»
Світова прем’єра у Львові: Концерт для органа з оркестром Олександра Родіна
Український «Летючий Голландець» у Данії: опера й анімація для дітей
Фільм «Куба&Аляска» отримав нагороду на кінофестивалі в Римі
Теплий листопад у Львівському органному залі
Листопад натхнення в Музеї Соломії Крушельницької та Станіслава Людкевича
Україна потребує більше реставраторів та рятувальників культури – висновок брифінгу в Академії Бойчука
      © 2008-2025 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
120126_195.jpg