У Києві виступив легендарний французький флейтист П'єр-Ів Арто | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
У Києві виступив легендарний французький флейтист П'єр-Ів Арто
У Києві виступив легендарний французький флейтист П'єр-Ів Арто
7 вересня 2012, п'ятниця
Поширити у Facebook

П'єр-Ів Арто. Фото: frenchmay.com 5 вересня в галереї "Лавра" в рамках фестивалю камерної музики Chamber Music Session виступив легендарний французький флейтист П'єр-Ів Арто.

Сольно і у складі флейтового квартету він представив програму, до якої увійшли маловідомі п'єси епохи класицизму, російська і французька консонантна музика XX століття, японський авангард, а також один з кращих творів самого виконавця - "Еол".

"Гра П'єр-Іва Арто змусила мене замислитися, чи не є він в дійсності кращим флейтистом у світі". Ця цитата з рецензії нью-йоркського критика Майка Сільвертона зустрічає кожного інтернет-користувача, який зазирнул на офіційний сайт знаменитого французького музиканта.


Перераховувати його перемоги і заслуги якось навіть ніяково - тим самим начебто зараховують флейтиста до численного загону тих, хто перетворив музику з творчості в своєрідне ремесло. Арто ж не ремісник - він справжній творець, надихнувший на написання нових творів не одне покоління композиторів. Опуси для нього складали Франко Донатоні і Брайан Ферніхоу, Клаус Хубер і Софія Губайдулліна, і кожного разу він вимагав від авторів сміливості, що зашкалює, розширення меж можливостей флейти.

Артист і сам ставив досліди над рідним інструментом, кілька років пропрацювавши в Європейському інституті дослідження музики й акустики в Парижі під керівництвом П'єра Булеза, а потім описавши результати в численних наукових трактатах. Однак ці знання лише давали йому додаткову свободу і ніколи над ним не тяжіли. У своєму класі в Паризькій національній консерваторії, Меккі флейтистів зі всього світу, він продовжує в цілком традиційному ключі готувати прекрасних музикантів і як і раніше залишається лідером за кількістю вищих нагород, які його студенти завойовують на найпрестижніших конкурсах.

Двох своїх вихованок маестро захопив в Київ, однак вибрав чи то не найкращих, чи то недостатньо підготовлених до цього виступу: Христина Сарксян і Лінн-Аннетт Ерно на тлі свого педагога і четвертого учасника ансамблю - датського флейтиста Хенріка Світцер - виглядали досить блідо.


Найменше їм вдався квартет Sinfonico Антоніна Рейхи - невибаглива музика чеського сучасника Бетховена вимагала від виконавців співтворчості, до якої вони виявилися не готові. Зате простодушний квартет Олександра Черепніна з солодкими назвами частин - "Батьки сподіваються на своїх дітей", "У церкві" і "На кухні" - прозвучав на ура: тут флейтисти імітували зосереджений спів церковних бабусь, передзвін, копіювали менторський тон домочадців і закінчили таким молодецьким танком, немов з дитинства бринькали в дерев'яних хатках на саморобних балалайках, а не студіювали гру на вишуканих флейтах.

Кращими в програмі стали флейтові дуети, виконані Арто і Світцер - шарудливі "Маски" Тору Такеміцу та імітування бою японських воїнів "Synchronie" Йошіхізи Таіри. А найбільш тривалі овації залу зірвала п'єса самого Арто - "Еол" для флейти-пікколо, в якій бог вітрів відтворювався різноманітними типами дихання, легкими пульсаціями ритму, а в кінці п'єси, здається, просто вилетів з інструменту і знайшов людський голос. Цей трюк настільки заворожив публіку, що напевно багато глядачів подумали - перед ними справжній чарівник.



Автор: Любов Морозова
Концертний зал: Київська міська галерея мистецтв "Лавра"
Конкурс (фестиваль): Міжнародний фестиваль класичної музики "Chamber Music Session"
Джерело: www.kommersant.ua



Інші:

Музика – тіло образів, звук – дія: «Реквієм» Моцарта у Театрі Франка
Маестро, який творить музику серцем
12 листопада - Всесвітній день балету
Капела «ДУМКА» відправиться на гастролі до Нідерландів
«Літні спогади»
Перелік літературно-мистецьких творів (довгий список) на здобуття Національної премії України імені Тараса Шевченка 2026
Класика під зорями «Моцартіана»
«Мавка» від творців балету “Тіні забутих предків”
Відомого співака-путініста ганебно вигнали з італійської сцени
Kyiv Baroque Fest – 2025
Анна Бурячкова розпочала роботу над фільмом «Gimme Shelter» за романом Ольги Сідоріної-Вілкінс
Золоті оплески Буковини
УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №818/2025
«Школа танців Соломона Шкляра»
Закарпатські музейники та артисти створили відеопроєкт про звучання народних інструментів
Театри Лесі Українки та Івана Франка підписали «Меморандум про співпрацю»
Вечір пам’яті українського художника Анатолія Лимарєва
Виставка фотографій «Бруталізм. Італія» в Українському Домі
Примадонна Людмила Монастирська виступить у Харкові
Легендарна Carmina Burana знову пролунає у Києві!
KYIV BAROQUE FEST-2025
«Реквієм» в Одеській національній опері: мистецька спільнодія
Пам’яті маестро Богодара Которовича…
Київ офіційно отримав статус Міста музики ЮНЕСКО та приєднався до Мережі креативних міст ЮНЕСКО
Перформанс «Зерна» в Національній філармонії України
Мелодії рідного краю
Події Львівської філармонії у листопаді
Хор “Гомін” вирушає у великий тур Європою
Що послухати у листопаді у Національній філармонії?
Вітаємо маестро Володимира Сіренка з ювілеєм!
Міністерство культури офіційно перейменували. Це вже восьма зміна у назві
VI Всеукраїнський фестиваль-конкурс хорових колективів пам’яті К. К. Пігрова 2025
Катарсис у звуках: «Реквієм» Євгена Станковича…
«Віртуози Львова» виступлять на фестивалі класичної музики «Буковинський листопад»
Світова прем’єра у Львові: Концерт для органа з оркестром Олександра Родіна
Український «Летючий Голландець» у Данії: опера й анімація для дітей
Фільм «Куба&Аляска» отримав нагороду на кінофестивалі в Римі
Теплий листопад у Львівському органному залі
Листопад натхнення в Музеї Соломії Крушельницької та Станіслава Людкевича
Україна потребує більше реставраторів та рятувальників культури – висновок брифінгу в Академії Бойчука
      © 2008-2025 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
110816_916.jpg