Квітучі мальви та символ української жінки: в одеській Опері показали прем`єру «Наталки Полтавки»   | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Квітучі мальви та символ української жінки: в одеській Опері показали прем`єру «Наталки Полтавки»  
Коваль Василь Севернович
Квітучі мальви та символ української жінки: в одеській Опері показали прем`єру «Наталки Полтавки»  
Перший показ вистави «Наталка Полтавка» успішно пройшов в одеській Опері
25 березня, вівторок
Поширити у Facebook

Улюблений багатьма поколіннями твір Івана Котляревського і покладений на музику Миколи Лисенка знайомить нас із чудовою українською дівчиною, перед якою постало важливе життєве завдання: безпомилково обрати нареченого серед кількох шанувальників. Власне, кохає вона одного, але вже чотири роки хлопець подорожує, про нього ані слуху ні духу, а бідній матері хочеться здобути достойного зятя.

Понад 130 років «Наталка Полтавка» не сходить із оперних сцен, а нову версію пропонує команда професіоналів: головний диригент театру Василь Коваль, львівський режисер-постановник Вадим Сікорський, головний хормейстер одеської Опери Валерій Регрут та художниця Львівського національного театру Наталія Тарасенко.

«В кожному номері «Наталки Полтавки» відображається наша сутність, сутність українців, — каже диригент Василь Коваль. – Там йдеться про відносини між людьми, про особисте щастя, а ця тема завжди актуальна. Мабуть, в кожному театрі України, не обов’язково в оперному, йде ця вистава. Це наша українська класика. І постановку разом із режисером ми бачимо саме у класичному стилі, зі збереженням сутності персонажів і в сучасному прочитанні».

За словами маестро, працюючи над нотним матеріалом, він вивчав партитури у різних редакціях, оркестровках, розбирався у вставних номерах, звертався до фахівців у Львові, Києві, інших містах.

«Ми обрали варіант, що нам найбільше пасує, — впевнений пан Василь. – Хочу додати, що наш театр успішно працює над постановками на музику українських композиторів, дуже серйозно підходимо до питання її популяризації. Ми в цьому сезоні плануємо поставити оперу «Запорожець за Дунаєм», балет «Лісова пісня».

Сценографія «Наталки Полтавки» вражає. У виробничих майстернях театру фахівці виготовили власноруч сценічне оформлення, в якому домінує мотив квітучих мальв (їх зробили з кількох шарів тканини, об’ємними) і білих фіранок з наскрізною вишивкою ришельє. Що стосується костюмів, вони вирізняються на мальовничому тлі стриманістю та вишуканим орнаментальним оздобленням.

Режисера Вадима Сікорського вважають представником сучасного академізму, його вистави звертаються до глядача сучасною театральною мовою, зберігаючи при цьому справжню мистецьку цінність. Образ квітучої мальви сподобався йому як можливість показати Україну справжнісіньким маленьким раєм на землі.

Хотілося цієї краси, пишності, хотілося всупереч усьому створити на сцені ідеальний світ, сповнений чистоти, гармонії, позитиву.

Режисерська концепція нової постановки полягає у прагненні осмислити виставу не лише як зворушливу любовну історію, а як епічну драму-розповідь про силу української жінки, її незламність, боротьбу за право на власну долю.

«Наталка – це не просто героїня, а символ української жінки, яка попри всі випробування залишається вірною собі, своїм почуттям, своїй землі. Це образ національної гідності, яка не піддається тиску обставин, це голос народу, що прагне правди та справедливості», — наголошує Вадим Сікорський.

Цікаво, що в цій історії немає негативних персонажів. Партію Возного, невдалого залицяльника Наталки, в першому складі доручили солісту Павлу Смирнову. Гть думки про те, що Возний має бути старим. 

Петро, Наталчин коханий – Олександр Прокопович. Партії Миколи та Виборного виконали Василь Добровольський та Дмитро Павлюк.

«Метою було вийти до людей органічними, правдивими, професійними, — розповідає Вадим Сікорський. — Нічого не удавати, ні з ким не загравати, не тягнути за собою шлейфи минулих століть, за які ця п’єса набралася штампів, всіляких театральних стереотипів та нашарувань».

Образ Наталки в уяві режисера не збігається з текстом арії «дівка проста, не красива».

«Вона й непроста, і красива, ще й з характером, - наголошує пан Вадим. – Взагалі цей твір українсько-кодовий, тому що там є все, щоб впізнати в ньому саме українське мистецтво. Пісенний матеріал, гумор, народні прислів’я, мова, якою говорила Полтава і навколо неї. Всі персонажі, починаючи з Наталки і закінчуючи Виборним і Возним, – прекрасні, колоритні й щирі. От за що Возного наділили негативними ознаки, я не розумію. Він винний лише в тому, що безнадійно любить Наталку. А з Виборного зробили якусь недалеку людину. Все, що з часом проявилося у підході до цих образів спотворене, ми намагаємося прибрати».

Отже, першою Наталкою стала заслужена артистка України Юлія Терещук, в партії Терпилихи вийшла Ілона Скрипник. Як і інші виконавці, вони проявили комічне обдарування, проте розкривати суть реприз не будемо, тут важливий сюрпризний момент!

Нова постановка опери Миколи Лисенка «Наталка Полтавка» в Одесі – це наш спосіб передати силу i незламність українського духу. Вистава спрямована на створення живого діалогу з глядачем, який побачить у Наталці не лише героїню з минулого, але й символ сьогоднішньої України – гордої, вільної та сильної», — наголошують автори вистави.

Авторка — Ірен Адлер, фото Олега Владимирського та Ілони Трач


СМЕРТЬ РОСІЙСЬКИМ ОКУПАНТАМ!















Автор: Ірен Адлер
Фото: Олег Владимирський, Ілона Ткач
Диригенти: Василь Коваль
Концертна організація: Одеський Національний академічний театр опери та балету
Концертний зал: Концертний зал Одеського Національного академічного театру опери та балету
Джерело: dumskaya.net



Інші:

Зіркова «Тоска»
Драконячі пісні» — балет-притча
Музика при свічках
Осінній вечір в Одеській філармонії
Завершальні акорди XVII фестивалю класичної музики «Буковинський листопад» - прозвучали 8-го листопада!
Браво, «Kyiv Piano Duo» !
Оперні контрасти Пуччіні
Три хорові концерти Народної академічної хорової капели імені Павла Чубинського, об’єднані назвою «Діалог культур: Україна — Балтія — Скандинавія — Велика Британія»
Концерт «Найкращі мюзикли»
Героїня проєкту «Спроможні» Богдана Півненко виступила у Раді Європи на відкритті Світового форуму демократії
У Львівському органному залі відбувся особливий концерт
Національний академічний духовий оркестр України презентував світову прем’єру твору SOUNDS, VOICES, AND DREAMS FROM UKRAINE у Національній філармонії України
«МИ Є, ДОПОКИ СВІТОМ ПРАВИТЬ МУЗИКА!»
Захоплива класика – «Весілля Фігаро»
Прибуток з перших днів прокату фільму «Океан Ельзи: Спостереження Шторму» передадуть на реабілітацію пацієнтів центру UNBROKEN
Музично-феєричний коктейль
Українська версія «Шлюбного векселя» у «Схід Опері»
Музика сучасності. Крок назустріч
МУЗИКА РАДОСТІ Й СОНЯЧНОГО СВІТЛА
Знакові події
У Києві презентували проєкт із цифровізації та популяризації творчості композитора Віталія Кирейка
Національна музична академія України імені П. І. Чайковського відзначила 162-гу річницю від дня заснування
Містична історія
«Дюймованька» - віра у диво
Мрії про кохання й пошуки ідеалу
Концерт з французьким шармом
Херсонські діти зіграли у прем’єрі театру
«Вечір аргентинського танго»
Оперна усмішка
У Харкові, вперше від початку повномасштабної війни, публіка побачила балет «Собор Паризької Богоматері»
П'єр Оффре в Одесі
Віват, «Схід Опера»!
В Національній опереті України презентували нойз-драму «П’єса 22, або шлях Героя»
"Симфонія тривалістю в життя" триває
«Травіата»: дивує та зачаровує…
На концерті класичної музики у Калуші музиканти зібрали для ЗСУ понад 25 тисяч гривень
125 років натхнення, витонченості та мистецтва!
VIVERE MEMENTO!
"Оранта" виконала твори Дмитра Бортнянського з нагоди 200-ліття його упокоєння
Київські солісти з юнацьким завзяттям
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
picturepicture_174263949512750429455886_76541.jpg