Круглий стіл: «Музичне мистецтво в сучасних реаліях: проблеми та перспективи» | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Круглий стіл: «Музичне мистецтво в сучасних реаліях: проблеми та перспективи»
Нужа Ганна
Чекан Юрій Іванович
Круглий стіл: «Музичне мистецтво в сучасних реаліях: проблеми та перспективи»
Відео
26 червня 2015, п'ятниця
Поширити у Facebook

25 червня в Укрінформі відбувся круглий стіл: «Музичне мистецтво в сучасних реаліях: проблеми та перспективи».

Організатор: Укрінформ, Комісія з питань культури, мистецтв та галузевої освіти Громадської ради при Міністерстві культури України.

Учасники: Швед Михайло Богданович, заступник директора департаменту мистецтв та навчальних закладів Міністерства культури України Міністерства культури України, Стебельська Олена Стефанівна, голова Комісії з питань культури, мистецтв та галузевої освіти, кандидат мистецтвознавства, Бондаренко Андрій Ігорович, заступник голови Комісії з питань культури, мистецтв та галузевої освіти, Чекан Юрій Іванович, український музикознавець, доктор мистецтвознавства, член НСКУ, Стеценко Кирило Вадимович, український скрипаль, композитор, культуролог, музичний і телевізійний продюсер, педагог і громадський діяч, заслужений артист України, доцент, завідувач кафедри шоу-бізнесу Київського національного університету культури і мистецтв, Горенко Лариса Іванівна, кандидат мистецтвознавства, член Громадської ради при Міністерстві культури України, Нужа Ганна, заслужена артистка України, голова правління ВГО «Спілка музикантів України».

"Коли ми говоримо: "Українська музика" чи "Український музичний продукт", ми повинні чітко розуміти, що повинна держава підтримувати і яким чином. В усьому світі сфера популярної музики і шоу-бізнесу годують себе самі. Натомість академічні жанри, філармонічна діяльність - це та сфера, яка ніколи не є прибутковою. Вона завжди була планово збитковою. І європейська традиція полягає у тому, що спочатку церква, потім придворно-аристократичне середовище, меценати і - в тоталітарному випадку - держава підтримували академічні й філармонічні жанри і академічне й філармонічне виконавство", - наголосив Юрій Чекан.

При цьому він назвав принциповим моментом той, що українським продуктом є не тільки твори українських композиторів. "Будь-який твір світової академічної музики, який виконаний українським виконавцем, є українським музичним продуктом і так само повинен підтримуватися державою", - зазначив музикознавець.

Він також уточнив цікаві моменти: що з 1990-х років меценатський капітал мігрує від підтримки академічних жанрів на підтримку спорту і різних інших масових явищ, де він одержує значні іміджеві дивіденди, а також що у всьому світі, згідно досліджень, ринок виконавської продукції працює з перевищенням, тобто на 150% виконавських колективів припадають на 100% ринку - це ж стосується і України.

"Ми повинні дуже чітко собі це уявляти. І коли говоримо, що треба вносити якісь зміни до українського законодавства, повинні ці дві небезпеки знати - що меценатам треба створювати вкрай сприятливі умови, оскільки вони легше підуть на підтримку більш масових речей, ніж академічні й філармонічні жанри. А по-друге, привести в нормальне співвідношення кількість населення України з кількістю музикантів, які тут працюють", - сказав Чекан.

Він підкреслив, що в стратегії мають бути запобіжники, які унеможливлять перепрофілювання філармонічних залів, музичних шкіл і шкіл естетичного виховання, а також творчих колективів.


Виконавці: Ганна Нужа
Музикознавці: Юрій Чекан
Джерело: Укрінформ





Інші:

Музика – тіло образів, звук – дія: «Реквієм» Моцарта у Театрі Франка
Маестро, який творить музику серцем
12 листопада - Всесвітній день балету
Капела «ДУМКА» відправиться на гастролі до Нідерландів
«Літні спогади»
Перелік літературно-мистецьких творів (довгий список) на здобуття Національної премії України імені Тараса Шевченка 2026
Класика під зорями «Моцартіана»
«Мавка» від творців балету “Тіні забутих предків”
Відомого співака-путініста ганебно вигнали з італійської сцени
Kyiv Baroque Fest – 2025
Анна Бурячкова розпочала роботу над фільмом «Gimme Shelter» за романом Ольги Сідоріної-Вілкінс
Золоті оплески Буковини
УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №818/2025
«Школа танців Соломона Шкляра»
Закарпатські музейники та артисти створили відеопроєкт про звучання народних інструментів
Театри Лесі Українки та Івана Франка підписали «Меморандум про співпрацю»
Вечір пам’яті українського художника Анатолія Лимарєва
Виставка фотографій «Бруталізм. Італія» в Українському Домі
Примадонна Людмила Монастирська виступить у Харкові
Легендарна Carmina Burana знову пролунає у Києві!
KYIV BAROQUE FEST-2025
«Реквієм» в Одеській національній опері: мистецька спільнодія
Пам’яті маестро Богодара Которовича…
Київ офіційно отримав статус Міста музики ЮНЕСКО та приєднався до Мережі креативних міст ЮНЕСКО
Перформанс «Зерна» в Національній філармонії України
Мелодії рідного краю
Події Львівської філармонії у листопаді
Хор “Гомін” вирушає у великий тур Європою
Що послухати у листопаді у Національній філармонії?
Вітаємо маестро Володимира Сіренка з ювілеєм!
Міністерство культури офіційно перейменували. Це вже восьма зміна у назві
VI Всеукраїнський фестиваль-конкурс хорових колективів пам’яті К. К. Пігрова 2025
Катарсис у звуках: «Реквієм» Євгена Станковича…
«Віртуози Львова» виступлять на фестивалі класичної музики «Буковинський листопад»
Світова прем’єра у Львові: Концерт для органа з оркестром Олександра Родіна
Український «Летючий Голландець» у Данії: опера й анімація для дітей
Фільм «Куба&Аляска» отримав нагороду на кінофестивалі в Римі
Теплий листопад у Львівському органному залі
Листопад натхнення в Музеї Соломії Крушельницької та Станіслава Людкевича
Україна потребує більше реставраторів та рятувальників культури – висновок брифінгу в Академії Бойчука
      © 2008-2025 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
3000.jpg