Homo ludens від музики  | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Homo ludens від музики 
Рунчак Володимир Петрович
Homo ludens від музики 
У київській консерваторії відбувся творчий вечір Володимира Рунчака
30 жовтня 2014, четвер
Поширити у Facebook

Позірна гіперактивність цієї людини на «ниві вітчизняної музичної культури» створює відчуття безперервних творчих вечорів Володимира Рунчака, одного з яскравих українських постмодерністів у музиці. Ми звикли, що авторські вечори сучасних українських композиторів влаштовують у кращому випадку до поважного ювілею автора.

Тут цей принцип не спрацьовує. Для Рунчака, здається, не важливо навіть те, коли саме створено той чи той твір (у концертних програмках немає дат їх написання). Він — людина, яка бавиться, homo ludens (до речі, п’єс із такою назвою у нього понад десяток).

Назву тільки деякі з його музичних «Homo ludens». Наприклад, № 5 — це «Інтерв’ю із заїкою, або Шість хвилин (у трубу) для труби», де соліст поміж музичною грою повинен вдавати, що заїкається. № 9 — це, відповідно, «Дев’ять не випадкових зупинок для гуля_ч/щого гобоїста»: уявіть собі гобоїста, який удавано розгублено прогулюється поміж рядами концертної зали, де розставлено пюпітри з нотами, й біля кожного з них артист зупиняється, аби зіграти. «Homo ludens ХІ, або Кілька SMS-ок для фаготиста і слухачів» — це п’єса, де соліст під час виконання твору приймає повідомлення через мобільний телефон.

Зауважмо, що маємо справу, власне, не з музичними жанрами: інтерв’ю, повідомлення. Прикладів такого роду «інструментального театру» у Рунчака безліч. Звісно, не він перший і не він останній працює в цьому жанрі. Проте йому вистачає винахідливості, дотепності й таланту між повторів чи кліше знаходити свободу і говорити своєю мовою.

Серед представлених творів було тільки дві прем’єри. Це — віртуозний твір для саксофона «Трішки музики на честь Адольфа Сакса», яку блискуче виконав Роман Фотуйма, і вже згадана п’єса «Homo ludens ХІ» для фагота, яку зіграв Олександр Сєдін. Усе решта написано було або в недавньому, або в далекому минулому (чи не за часів студентських років). Можна припустити, що для цього автора важливий не стільки сам факт презентації нового, скільки актуалізація вже зробленого і можливість подивитися на це з боку. Якось композитор зізнався у своєму інтерв’ю, що для нього кожне публічне виконання його творів — це очікування реакції на самого себе, зокрема аналіз та рефлексія. Тим часом слухачеві — якщо він слідкував упродовж останніх років за творчістю Володимира Рунчака — не складно було зауважити органічність та навіть деяку консервативність цієї музики в плані вірності стилю.

Ключовими композиціями вечора видались Антисонати № 28, 29 і 53, що прозвучали першим номером програми у виконанні Андрія Бондаренка (фортепіано) і Андрія Дьоміна (кларнет). Те, що вони виробляли на сцені, нагадало концерти останньої «Варшавської осені» — знаменитого фестивалю сучасної авангардної музики у Польщі: та сама театральна хода в процесі гри, удари по штульрамі рояля, наспівування тощо. Але якщо там це була театральність ляльково-механістична, то тут — цілком «жива» і якась, сказати б, дуже серйозна, але від цього не менш комічна.

Насамкінець прозвучав шлягер Рунчака «Дайте дві Шевченківські премії всім, хто хоче одну!» для двох саксофонів, де прекрасно зіграли — і в музичному, і в акторському плані — Олександр Балашов та Ілля Васячкін. Саме такою і повинна бути (в музиці чи поза нею) соціальна критика — динамічною, легкою і веселою


Автор: Олеся Найдюк
Композитори:Володимир Рунчак
Концертний зал: Великий зал Національної музичної академії
Навчальний заклад: Національна музична академія України ім. П.І. Чайковського
Джерело: www.kreschatic.kiev.ua



Інші:

ВЕЛИКИЙ КОНЦЕРТ З ПОЗИТИВОМ
21 вересня у Національній філармонії відкриватимуть світ музики львівської композиторки Любави Сидоренко
З нагоди 100-річчя Українського Радіо його Заслужений академічний симфонічний оркестр вирушає в тур містами України
19 вересня виповнюється 82 роки видатному українському композитору, педагогу Євгену Станковичу
20-21 вересня Всеукраїнська прем’єра вистави Євгена Лавренчука «...І всі-всі-всі» Maidan story
У Львівській філармонії розпочинаються 30. «Контрасти»
У Полтаві відбудеться історична премʼєра Третьої симфонії Бориса Лятошинського
Івано-Франківська обласна філармонія імені Ірини Маланюк відкриває ювілейний 85-й сезон
Канадська диригентка Кері-Лінн Вілсон стала головною диригенткою провідного камерного оркестру України "Київська Камерата"
Прем'єри і квіти - у Запорізькій обласній філармонії яскраво відкрили ювілейний концертний сезон
Львівський органний зал запрошує на концерти при свічках
Українські сакральні піснеспіви XVIII століття звучатимуть в українській Лаврі
Ретроспективні програми Івано-Франківського міжнародного фестивалю короткого метру 4:3
В Одеському оперному театрі відбудеться вечір балету
Шевченківська премія потребувала оновлення: про зміни пояснює голова комітету Євген Нищук
Український музей сучасного мистецтва / UMCA та Український Дім відкривають велику музейну ретроспективу Тіберія Сільваші
Композитор, що пережив окупацію Херсона
Фестиваль одного дня: Arnold Schönberg 150
Загинув Сергій Павліченко – майстер народних музичних інструментів
Фестиваль української камерної музики у Кельні оголосив програму
“Вціліле”
«Острів скарбів» - трилер для усієї родини
Помер директор Дніпровського театру опери та балету Костянтин Пінчук
IX Фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
“О’кей, Мойшо!”
“Аполлон у масці” у Львівському органному залі: шведська класика зазвучить українською
НАЦІОНАЛЬНА ФІЛАРМОНІЯ ВІДКРИВАЄ 161-й СЕЗОН СВІТОВОЮ ПРЕМ'ЄРОЮ
XХVІ Міжнародний театральний фестиваль «Мельпомена Таврії»
Співак і волонтер Віктор Бронюк очолив Вінницьку філармонію. Які плани має?
Мистецтво Харкова у Франківську
Львівська філармонія анонсує у вересні концерти нового сезону
Національна філармонія України розпочинає свій 161-й сезон
На фронті загинув актор Дніпровського національного театру Андрій Касьянов
Осінь у Львівському органному залі: 45 подій у вересні!
Ювілейні «Дні Української Музики у Варшаві»
Вереснева афіша Національної опери України
Зупинилося серце Юрія Зільбермана – багаторічного очільника Vladimir Horowitz Piano Competition.
Херсон - “Місце сили”
«АЗОВСТАЛЬ. Полонені. Заручники війни»
Фестиваль класичної музики «Mariupol Classic»
      © 2008-2024 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
110623_028.jpg