У Києві завершився ІІІ Міжнародний конкурс молодих виконавців «Золотий саксофон» | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
У Києві завершився ІІІ Міжнародний конкурс молодих виконавців «Золотий саксофон»
Голинська Ольга Арсеніївна
У Києві завершився ІІІ Міжнародний конкурс молодих виконавців «Золотий саксофон»
18 листопада 2017, субота
Поширити у Facebook

Це творче змагання було започатковано 2013 р. в Одесі. Конкурс проводиться кожні два роки завдяки підтримці Посольства Бельгії в Україні та за сприяння Міжнародної асоціації Адольфа Сакса та Євразійської асоціації саксофоністів.



Цьогоріч конкурс «переїхав» до Києва. Головою його оргкомітету став ректор Національної музичної академії України імені Петра Чайковського Володимир Рожок, арт-директором – проректор вишу, відомий музикознавець Леся Олійник. «Бельгія, як відомо, – батьківщина Адольфа Сакса, батька саксофона, – сказав на прес-конференції Володимир Рожок. – І ми пишаємося тим, що відносини між нашими країнами є досить міцними. Конкурс має сприяти миру й злагоді між народами. Ми – нація дружелюбна й миролюбна. Отже, раді вітати гостей!».

На конкурс, який проводився у 3-х вікових групах («Саксофонісимо» – до 13-ти років, середня – 14-17 і старша – 17-25 років), було подано 45 заявок. Учасники представляли 9 країн світу: Білорусь, Вірменія, Іспанія, Італія, Китай, Росія, Україна, Чехія, Японія. Виконавську майстерність молодих музикантів оцінювало поважне журі, до якого входили світові зірки саксофонного мистецтва – Ален Крепен (Бельгія), Арно Борнкамп (Голландія), Юрій Василевич (Україна), Нікіта Зимін (Росія), Кенні Тзе (США).

У двох турах змагання молоді музиканти виконували доволі складні програми, які містили класичні й сучасні твори на вибір учасника, а також обов’язкові композиції, написані спеціально для цього конкурсу Пітом Свертсом (Бельгія) та Романом Зантом (Франція). Інтриги додавала присутність у залі обох авторів.
«З кожним конкурсом рівень учасників зростає, – зазначив багаторічний член журі, відомий музикант і педагог, засновник й керівник знаного в усьому світі Київського квартету саксофоністів Юрій Василевич. – Є величезна різниця між тими музикантами, які приїздили до нас чотири роки тому, й тепер».

«Час іде вперед, – додав віце-президент конкурсу, артист Київського квартету саксофоністів, доцент НМАУ ім. П. І. Чайковського Михайло Мимрик, – і до нас долучаються дуже серйозні музиканти. Нашими спонсорами є провідні виробники інструментів світу. Переможець у старшій групі отримав саксофон фірми «Сельмер» вартістю 5 тисяч євро. Інші лауреати одержали мундштуки та різні дорогоцінні аксесуари для саксофона».

«Нас запитують про причини переміщення з Одеси до Києва, – продовжила розмову фундатор і президент конкурсу, саксофоністка Анна Степанова. – А чому б і ні? Ми познайомилися з багатьма хорошими талановитими музикантами, котрі тут живуть, навчаються. Нам дуже приємно, що українська школа саксофона розвивається. Задля цього й проводяться такі конкурси, кожен із них – це певна сходинка у майстерності для учасників, вони зростають, можна сказати, семимильними кроками.

Для мене велика честь перебувати в найкращому вищому музичному навчальному закладі України. Величезна подяка ректору за те, що надав можливість провести конкурс у цих стінах.

Єдина сумна тенденція – зменшення кількості іноземних учасників у зв’язку зі складною суспільно-політичною ситуацією в країні. Але все ж до нас їдуть, і це радує. До того ж, Україну тут представлено не лише Києвом та Одесою, а й багатьма іншими регіонами».

«Дуже хороша ідея надати конкурсантам можливість грати з оркестром, – узяв слово голова журі, видатний бельгійський саксофоніст, диригент і композитор Ален Крепен. – В Одесі то був духовий оркестр, а в Києві – камерний (Студентський камерний оркестр НМАУ ім. П. І. Чайковського під орудою Ігоря Андрієвського. – О.Г.). І в цьому полягає велика різниця. Саксофоністи не часто мають нагоду виступати з камерним оркестром.

Засмутило те, що було доволі прохолодно в залі під час проведення конкурсу, а це не дуже добре для інструментів.

Загалом відзначу, що відбувається великий прогрес саксофона, і кандидати, яких я почув у Києві, мене просто вразили. Вважаю, що вони спроможні заявити про себе на найпрестижніших сценах світу. Тобто загальний рівень конкурсу – вельми конкурентний, особливо в старшій категорії. У групі ж наймолодших відчувається певний брак базової школи саксофона, і тут іще потрібно попрацювати».

Отже, лауреатами Третього міжнародного конкурсу «Золотий саксофон» стали: старша група – Роман Фотуйма (Україна), середня група – Гіоргі Джишкаріані (Росія), молодша група – Вадим Ткачук (Росія).
Конкурс завершився чудовим гала-концертом за участю членів журі, авторів обов’язкових творів, які спеціально приїхали до України, й переможців змагання у заповненому вщерть Великому залі імені Героя України Василя Сліпака НМАУ ім. П. І. Чайковського.

Із теплим вступним словом добірною українською мовою до присутніх звернувся Надзвичайний і Повноважний посол Королівства Бельгія в Україні Люк Якобс. Він відзначив важливість проведення такого конкурсу, привітав усіх організаторів, спонсорів, учасників та лауреатів, а також привітав композитора, піаніста й диригента, професора Пітера Свертса із Днем народження, котрий як особливий подарунок долі сприйняв світову прем’єру в цьому концерті свого твору «Паганіні-капричіо» у виконанні головного тріумфатора змагання Романа Фотуйми.

Своєрідним бонусом для переможців стала можливість виступити наступного дня, 15 листопада, у Колонному залі імені Миколи Лисенка Національної філармонії України на урочистому вечорі з нагоди святкування національного свята – Дня Короля Бельгії.


Автор: Ольга Голинська
Музикознавці: Ольга Голинська
Навчальний заклад: Національна музична академія України ім. П.І. Чайковського
Джерело: Газета День



Інші:

Музика – тіло образів, звук – дія: «Реквієм» Моцарта у Театрі Франка
Маестро, який творить музику серцем
12 листопада - Всесвітній день балету
Капела «ДУМКА» відправиться на гастролі до Нідерландів
«Літні спогади»
Перелік літературно-мистецьких творів (довгий список) на здобуття Національної премії України імені Тараса Шевченка 2026
Класика під зорями «Моцартіана»
«Мавка» від творців балету “Тіні забутих предків”
Відомого співака-путініста ганебно вигнали з італійської сцени
Kyiv Baroque Fest – 2025
Анна Бурячкова розпочала роботу над фільмом «Gimme Shelter» за романом Ольги Сідоріної-Вілкінс
Золоті оплески Буковини
УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №818/2025
«Школа танців Соломона Шкляра»
Закарпатські музейники та артисти створили відеопроєкт про звучання народних інструментів
Театри Лесі Українки та Івана Франка підписали «Меморандум про співпрацю»
Вечір пам’яті українського художника Анатолія Лимарєва
Виставка фотографій «Бруталізм. Італія» в Українському Домі
Примадонна Людмила Монастирська виступить у Харкові
Легендарна Carmina Burana знову пролунає у Києві!
KYIV BAROQUE FEST-2025
«Реквієм» в Одеській національній опері: мистецька спільнодія
Пам’яті маестро Богодара Которовича…
Київ офіційно отримав статус Міста музики ЮНЕСКО та приєднався до Мережі креативних міст ЮНЕСКО
Перформанс «Зерна» в Національній філармонії України
Мелодії рідного краю
Події Львівської філармонії у листопаді
Хор “Гомін” вирушає у великий тур Європою
Що послухати у листопаді у Національній філармонії?
Вітаємо маестро Володимира Сіренка з ювілеєм!
Міністерство культури офіційно перейменували. Це вже восьма зміна у назві
VI Всеукраїнський фестиваль-конкурс хорових колективів пам’яті К. К. Пігрова 2025
Катарсис у звуках: «Реквієм» Євгена Станковича…
«Віртуози Львова» виступлять на фестивалі класичної музики «Буковинський листопад»
Світова прем’єра у Львові: Концерт для органа з оркестром Олександра Родіна
Український «Летючий Голландець» у Данії: опера й анімація для дітей
Фільм «Куба&Аляска» отримав нагороду на кінофестивалі в Римі
Теплий листопад у Львівському органному залі
Листопад натхнення в Музеї Соломії Крушельницької та Станіслава Людкевича
Україна потребує більше реставраторів та рятувальників культури – висновок брифінгу в Академії Бойчука
      © 2008-2025 Music-review Ukraine