Диригент Львівської опери звинуватив керівництво театру у блокуванні свого проекту | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Диригент Львівської опери звинуватив керівництво театру у блокуванні свого проекту
Юсипович Мирон
Диригент Львівської опери звинуватив керівництво театру у блокуванні свого проекту
3 жовтня 2015, субота
Поширити у Facebook

У Львівському театрі опери та балету ім. Соломії Крушельницької – закулісні баталії. Диригент Мирон Юсипович публічно звинуватив керівництво театру у блокуванні мистецького проекту, зокрема постановки опери Миколи Римського-Корсакова «Царева наречена».

Ще 6 років тому Мирон Юсипович поставив концертний варіант опери «Царева наречена». А тепер диригент вирішив створити театральну версію, але перенести події сюжету із часів Івана Грозного у період терору Сталіна і Берії. Втім, за словами Мирона Юсиповича, керівництво театру заблокувало таку постановку.

«Наша дирекція боїться антиросійської теми. У кінці сезону минулого вже ніби все було узгоджено, тепер розпочався сезон, я приходжу, а наказ не підписано, хоча режисер і художник вже зі мною працюють над постановкою. Питаю: у чому справа? А мені відповідають: директор сказав, що це все не на часі. Я вважаю: повний абсурд, щоби сьогодні в тій ситуації,яка є в Україні, а ще й у демократичному Львові щось таке могло діятися в національному державному театрі», – обурився Мирон Юсипович.

«Артисти не проти такого антитоталітарного прочитання цієї опери. Ми маємо сусіда «чудового», він завжди буде тримати нас на вістрі і нам треба тримати нашу молодь в тій пам'яті, щоби знали, хто такий Берія був і, звичайно, ця опера мала би своє місце», – висловив свою позицію соліст Львівської опери Юрій Трицецький.

Цю постановку зараз справді призупинено, але не через осучаснену версію, а через брак коштів, переконує головний диригент театру Михайло Дутчак. «Поки що постановка стоїть на місці через брак коштів, зокрема. Ми навіть маємо проблему із «Наталкою Полтавкою». Робота йде режисерська з акторами, а робота по пошиттю костюмів і декорації просто не починалася, бо це серйозні кошти. І ми зараз думаємо, де їх знайти. Я зовсім не проти «Царевої нареченої». Хоче Мирон Юсипович, то хоче, головне, щоб це добре зробити. Говорити можна багато, зробити трошки важче», – прокоментував позицію керівництва театру Михайло Дутчак.

Мирон Юсипович стверджує, що дирекція не випускає на сцену і його концертний проект «Гармонія сфер», а також відмовилася ставити оперу Ваґнера «Лоенґрін», яку мали частково фінансувати німці.

«З боку львівської адміністрації – директора, головного диригента – не було задіяно апарат, не було писано листів, не було поїздки в Київ на переговори, нічого не було. Тому проект злетів», – сказав Мирон Юсипович.

«Насправді все впиралося в кошти і дуже великі. На жаль, вони не доїхали до України», – відповів на такі звинувачення Михайло Дутчак.

Позицію Тадея Едера, директора Львівського театру опери та балету ім. Соломії Крушельницької журналістам не вдалося почути, бо він у відпустці.


Автор: Марічка Крижанівська
Диригенти: Мирон Юсипович
Концертна організація: Львівський Національний академічний театр опери та балету ім.С. Крушельницької
Джерело: Zaxid.net





Інші:

Музика – тіло образів, звук – дія: «Реквієм» Моцарта у Театрі Франка
Маестро, який творить музику серцем
12 листопада - Всесвітній день балету
Капела «ДУМКА» відправиться на гастролі до Нідерландів
«Літні спогади»
Перелік літературно-мистецьких творів (довгий список) на здобуття Національної премії України імені Тараса Шевченка 2026
Класика під зорями «Моцартіана»
«Мавка» від творців балету “Тіні забутих предків”
Відомого співака-путініста ганебно вигнали з італійської сцени
Kyiv Baroque Fest – 2025
Анна Бурячкова розпочала роботу над фільмом «Gimme Shelter» за романом Ольги Сідоріної-Вілкінс
Золоті оплески Буковини
УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №818/2025
«Школа танців Соломона Шкляра»
Закарпатські музейники та артисти створили відеопроєкт про звучання народних інструментів
Театри Лесі Українки та Івана Франка підписали «Меморандум про співпрацю»
Вечір пам’яті українського художника Анатолія Лимарєва
Виставка фотографій «Бруталізм. Італія» в Українському Домі
Примадонна Людмила Монастирська виступить у Харкові
Легендарна Carmina Burana знову пролунає у Києві!
KYIV BAROQUE FEST-2025
«Реквієм» в Одеській національній опері: мистецька спільнодія
Пам’яті маестро Богодара Которовича…
Київ офіційно отримав статус Міста музики ЮНЕСКО та приєднався до Мережі креативних міст ЮНЕСКО
Перформанс «Зерна» в Національній філармонії України
Мелодії рідного краю
Події Львівської філармонії у листопаді
Хор “Гомін” вирушає у великий тур Європою
Що послухати у листопаді у Національній філармонії?
Вітаємо маестро Володимира Сіренка з ювілеєм!
Міністерство культури офіційно перейменували. Це вже восьма зміна у назві
VI Всеукраїнський фестиваль-конкурс хорових колективів пам’яті К. К. Пігрова 2025
Катарсис у звуках: «Реквієм» Євгена Станковича…
«Віртуози Львова» виступлять на фестивалі класичної музики «Буковинський листопад»
Світова прем’єра у Львові: Концерт для органа з оркестром Олександра Родіна
Український «Летючий Голландець» у Данії: опера й анімація для дітей
Фільм «Куба&Аляска» отримав нагороду на кінофестивалі в Римі
Теплий листопад у Львівському органному залі
Листопад натхнення в Музеї Соломії Крушельницької та Станіслава Людкевича
Україна потребує більше реставраторів та рятувальників культури – висновок брифінгу в Академії Бойчука
      © 2008-2025 Music-review Ukraine